TyraTok

Livet är ett äventyr!

Två garv om dagen...

Publicerad 2009-09-29 20:55:10 i Allmänt,

... håller doktorn borta från magen... eller..?

Nå, första garvet fick vi till förmiddagskaffet när kollega E berättar hur hon åkte buss hem från jobbet igår. Hon bor ca en mil utanför staden och när bussen svängde förbi parkeringen blev hon helt chockad över att bilen inte stod där, stulen tänkte hon.
Tills hon insåg att hon tagit den in till sta´n på morgonen och alltså susat förbi den med bussen hem!
Bara att ta bussen tillbaks till staden, sätta sej i bilen och upptäcka att den är stendöd!
Tillbaks till busshållsplatsen för bussfärd hem igen, och när hon klev av bussen hemma öppnade sej himlen och regnet vräkte ner så hon var dyblöt innan hon handlat och kommit hem.
La sej på sängen en timme för att lugna ner sej,  ringde sin man som har en bilverkstad, och hans första fråga: Vad har du gjord med bilen då?
Då blev hon på ännu bättre humör, haha, men dom åkte in till staden i alla fall och fick igång bilen med startkablar.
Vi skrattade så vi höll på ramla av stolarna när hon livfullt berättade detta. :D

Andra skrattet kom när kollega M och jag rusade till Systemet på lunchen för inköp till vinlotteriet.
När vi efter det skulle gå in på Tiimari säger hon: Jag lästa i en tidning om det där du gillar så mycket att göra, decolletage!
Va? sa jag, jag gillar väl inte det! Jag är ju nästan pryd!
Joho, sånt där med servetter och sånt säger hon då... jag höll på att kissa på mej av skratt och pekade på en skylt där det stod decoupage, och då insåg hon vad hon sagt!
Vi vart nästan utslängda för vi skrattade så mycket, tur man hade kissat innan man gick ut för att handla.

Kommentarer

Postat av: Inga M

Publicerad 2009-09-29 22:45:10

Rätt! Man ska skratta, så mycket man kan och orkar. Klart att ett gott skratt förlänger livet! Men det gäller att fixa till det själv, för ingen annan gör det åt en.

Hoppas Du får goda skratt i morgon också.

Postat av: Madeleine

Publicerad 2009-09-30 14:39:29

Det kallar jag för en härlig dag, när man kan skratta så..sånt gillar jag. "Ett skratt förlänger livet". Kram Madde

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela