TyraTok

Livet är ett äventyr!

Varför...

Publicerad 2009-09-05 10:00:17 i Allmänt,

... måste man vara så inprogrammerad och inrutad att man inte kan sova på helgerna utan vaknar runt halvsju-snåret och inte kan somna om!?
Jag vill inte vara inrutad!
Jag vill sova!!

Just nu skulle jag vilja sova ett halvår och vakna och känna att allt är bra...
Pratade med J igår morse och sedan hennes socialsekreterare, som är väldigt naiv tycker jag.
Hon tycker det är konstigt att jag vet vad J behöver...  jag tycker det vore konstigt om man inte kände sitt barn efter 25 år.

Sedan vart J okontaktbar och folk började bli oroliga och ringde till mej.
Ingen hade fått svar på samtal eller SMS, inklusive jag själv, så till slut åkte jag in till sta´n, och med hjälp av dotter D i mobilen  lokaliserade jag henne där jag i och för sej trodde att hon skulle vara.
Mej ville hon inte träffa men som vanligt är allt sååå lugnt så... i hennes ögon.
Att hon inte ville fejsa mej betyder att det inte var lugnt men jag kände att nu är det nog... jag åker hem.
Varför ska jag stå ute en fredagkväll och frysa och vänta ut henne..?
När hon behöver hjälp ska man finnas men annars så... jag kan inte stångas med henne nu... det orkar jag inte.

Åkte och hämtade hem mannen efter lunch igår, han hade ont, stackaren och fick ligga på soffan hela dagen och kvällen igår.
Han får inte lyfta någonting så jag får sköta hundarna för Smilla är bångstyrig att gå ut med ibland, har tyvärr aldrig blivit koppeltränad där hon växte upp.
Det går ju bättre och bättre men ibland rycker hon armen ur led på en om man är oförberedd.

Sedan ringde min rara chef och undrade hur jag mådde och då bröt jag ju förstås ihop och snyftade ur mej hela historien.
Skönt att göra det över telefon,  jag hade inte klarat att sitta på hennes kontor utan att gråta, har gått med gråt i halsen så länge nu på jobbet.
Så igår hade jag tre psykbryt... känns nyttigt!

Kommentarer

Postat av: Tanten

Publicerad 2009-09-05 10:36:12

Usch, du har det jobbigt. Jag önskar att jag kunde hjälpa dig att bära allt tungt.

Postat av: E

Publicerad 2009-09-05 10:53:47

Jag tycker det låter sunt, att du bryter ihop mellan varven. Du kan inte bära allt inuti! Sen blir jag heligt förbannad på den nonchalans som soc visar när det gäller J. Hon behöver ju bort från stan och sina "vänner" för att klara upp det här. Gah!!



Vill du prata så vet du var jag finns, telefon, fika, lunch whatever!!



//E

Postat av: åsa

Publicerad 2009-09-05 11:08:10

Naturligtvis måste du få bryta ihop mellan varven, hur skulle du annars orka...

Otroligt att inte soc. fattar, att J måste bort från sin "vanliga" tillvaro ett bra tag för att kunna bli bättre.

Stackars din karl, inte lätt att vara konvalecent, tur att han har dig som sköter om honom..

Håller tummarna vet du!

Ha dé!/Kram

Postat av: Berith

Publicerad 2009-09-05 13:12:07

Oj oj oj vad du får gå igenom! Ibland undrar man vad som är meningen med allting. Jag hoppas av hela mitt hjärta att det ordnar upp sig. Kram

Postat av: D

Publicerad 2009-09-05 18:24:35

Go mamma! Älskar dig! Ps. Din blogg är mobilsurfvänlig. ;-)

Postat av: Linda P

Publicerad 2009-09-05 20:22:00

Usch, inte kul att läsa att du har det så tufft just nu. Men jag håller med om att det nog är sunt att bryta ihop för att komma vidare.... Ta all hjälp du kan få runtikring dej och keep up the good work!! =) Stor kram /Linda

Postat av: anne

Publicerad 2009-09-06 22:21:09

Du har då att dras med. Så jättetrist att saker och ting verkar vara struliga igen. Som mamma blir man ju förkrossad även om man inser att det är en vuxen som strular till det för sig. Det är nog bra att din chef vet om detta, utifall mer saker skulle hända och man pressar nog inte en person som har det jobbigt.



Kram på dig.

Postat av: Inga M

Publicerad 2009-09-07 06:36:02

Jag tror också att det är bra att chefen vet.Då blir det lättare att förstå att Du reagerar som Du gör och kanske behöver vara frånvarande ibland med kort varsel.



Det är jobbigt nu, det förstår jag och Du tänker nog rätt. Det går inte att bestämma över en annan vuxen människas liv och Du kan inte bevaka Din dotter J hela tiden, men finnas till när hon behöver Dig.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela