TyraTok

Livet är ett äventyr!

Vilket j-a tjat!

Publicerad 2009-09-27 22:17:21 i Allmänt,

Jag har inte hört en enda väderleksrapport sedan igår där det inte påpekats att nu är minsann hösten här!



Det fattar väl alla, måste dom köra ner det i halsen på en?!
Jag saknar värmen, jag vill bylsa på mej tjocka kläder, inte skrapa bilrutor, inte ännu i alla fall.
För jag är ju ingen höstmotståndare egentligen men sommaren kom så sent, den har ju varit här sista veckorna och då blir det höst!!

Så var helgen slut dessutom!
Nu är jag anti allt tror jag... eller det är jag väl inte heller men som vanligt gick helgen för fort.

Idag åkte vi i alla fall till Kopparbergs enorma marknad. Det var inte så mycket folk och vädret var bra, mannen köpte ullsockor och en massa olika korvar, jag åt en langos. Fast jag visste att jag får ont i magen av den... det är ju så himla gott!
Tänkte köpa en väska men besinnade mej denna fattigmånad.

Jo,  mannen köpte påsklämmor!
Jag har alltid tyckt att det är en onödig grej, men så köpte vi en påse sådana på Dollar Store i somras och det är ju jättefiffigt!
Man får inte vara sämre än att man kan ändra sej.

På vägen hem kollade vi in lite olika fiskecamps, bra att veta hur dom ser ut när man ska damma av husbilen i vår igen.  Längtar redan!

Annars har jag varit lite duktig, jag har handlat, gjort en pastagratäng och bakat bröd.
Jag fick ett recept av norska M, hon hade gått ner 3,5 kg på stenhård GI-diet och det här brödet innehåller ägg, keso, olja, bakpulver, linfrön, kruskakli, solrosfrön, pumpakärnor och sesamfrö.
Det var helt OK att äta och jag lär få bra fart på magen! :o)

Så imorgon börjas det, Berith har redan börjat sitt nya liv, jag hoppar på det tåget imorgon!
Vägde mej imorse, 60, 6 kg, varav 8 sitter runt midjan. Det är dom jag vill ha bort...

Kommentarer

Postat av: Ia

Publicerad 2009-09-28 07:12:01

Ett annat retsamt ord är när man pratar om papper som ska vara hemmma med barnen ;)



Det där receptet vore väl trevligt om Du kanske också skulle dela med Dig av :P:P:P

Postat av: TT

Publicerad 2009-09-28 10:52:02

Men så jag skriver... att jag VILL bylsa på mej tjocka kläder, det är motsägelsefullt värre.

Jag vill INTE bylsa på mej tjocka kläder förstås.

Kajsa-Lisa, receptet kommer ikväll!

Postat av: Berith

Publicerad 2009-09-29 11:32:40

He he, de där j*a kilona!

Det har faktiskt gått riktigt bra för mig med maten. Nu ska jag bara försöka få igång motionen också!!! Lycka till Titti kramas

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela