TyraTok

Livet är ett äventyr!

Jag blev så besviken...

Publicerad 2010-08-28 21:17:11 i Allmänt,

... när jag tittade ut i mörkret runt stugan och ingen av mina solcellslampor jag köpte förra helgen lyser.
Du måste ju ta bort plasten på toppen, sa mannen... men se det hade jag gjort!
Tog in en för att undersöka och mannen tog isär den... hmmm... Du måste sätta igång dem också!
Ahaa... jaja... man kan inte tänka på allt och nu lyser de så fint bland mina ljuslyktor...

Kvällen igår blev lyckad, vi åt västerbottenpaj både med och utan kantareller, och kräftor så det stod härliga till.
Fruktsalladen slank också ner utan större besvär och S, sonen och jag testade lite Mango-vin till.



I förmiddags for vi upp till stugan med fikastopp hos A och C i vår gamla byhåla, trevligt.
Sedan har jag blandat betong hela eftermiddagen och letat upp allsköns byttor, och fyllt ett par gamla barnstövlar, får se vad det blir när det brunnit klart.



Sedan blev det brasa och en kulinarisk middag på latmanstallrik med lite rödtjut till.



Dessutom har jag frångått min princip att ha datorfritt i stugan i och med att vi köpte mobilt bredband... men skit samma... det är rätt kul att kunna kolla FB och uppdatera bloggen när man minns vad man tänkte skriva.

Nu är bastun snart varm! :o)

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2010-08-28 22:20:12

Jag har funderat på sådana lampor jag med, men inte kommit till skott. Vi har ju mörkt här hos oss, om man säger så....

Postat av: Inga M

Publicerad 2010-08-29 09:09:14

Solcellslampor har vi funderat på till trädgården. Du kan väl vid något tillfälle beskvskriva Dina och hur de funkar.

Postat av: Mia

Publicerad 2010-09-04 15:16:15

Datorn blir mer och mer som pennan var tidigare. Tvunget att ha med överallt för många människor!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela