TyraTok

Livet är ett äventyr!

Lite bättre...

Publicerad 2010-08-17 22:28:46 i Allmänt,

... gick det idag att röja i högarna på jobbet.

Idag kunde jag till och med tänka logiskt och få lite struktur på arbetet, skönt.

En av posttjejerna ställde sej i min dörr och sa: "Jag ska hälsa från syrran."
Que?
Eh... som jag funderade där jag stod med persiennsnöret i handen innan jag kom på att det ju är väninna C:s storesyster... C som jag känt i över 25 år!!
Ja, en lätt släng av pannlobsdemens har man ju redan... jag visste ju att hon jobbar där men kom ändå inte på vem hon var.
Blev i alla fall en trevlig pratstund innan jag loggade in mej.

Men inte orkade jag utföra några stordåd här hemma när jag väl cyklat hem,  innan regnet kom.
Handla och tvätta en maskin lakan... japp, det var det lilla som hände här.

Mail från lillebror... arvepengar dröjer för det behövs koder och nummer förutom clearing- och kontonummer för att föra över pengar mellan olika länder tydligen.
 Som tur var visste mannen var på internätbanken jag kunde hitta detta  Iban-nummer och bic-koden.
Pust... tur att vi sålde lite på Tradera så man kan äta imorgon också. ;o)

Men jag kan inte påstå att jag inte längtar efter semester redan!



En bild från Varberg... nästa sommar ska jag banne mej till havet!

Kommentarer

Postat av: Inga M

Publicerad 2010-08-18 07:28:15

Visst är det lite pyrt att komma upp på morgnarna nu när jobbet börjar igen. Men det är ändå kul att träffa kollegorna o få rutinerna på plats.



Postat av: Ia

Publicerad 2010-08-18 10:51:35

Å jag bara längtar efter att få börja jobba ;) Men, jag minnns hur det kändes :P

Postat av: Diana

Publicerad 2010-08-18 10:52:36

Ingen längtan efter semester? Ojoj, jag som vill att det ska vara semester alltid. ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela