TyraTok

Livet är ett äventyr!

Nöjd!!

Publicerad 2010-08-04 20:15:03 i Allmänt,

Ja, det är jag... eller jag tror att jag är det... jag är nöjd med frisören helt klart, jättetrevlig tjej som var noga som tusan.
Sedan blir man ju fönad och piffad till total oigenkännlighet så egentligen vet man ju inte hur man ser ut förrän man fått tvätta håret och ruska till sin vanliga gamla golvmopp igen.
Föna och piffa är inte min grej... enkelt ska det vara, ingen upp-puffad champinjonfrilla här inte!
Så om det ämnet återkommer jag imorgon efter kaffe och dusch.

Eftermiddagen spenderades på IKEA, Chilli och det kära gamla systembolaget.
På IKEA inhandlade jag fyra lådor för det facila priset av 30 kr i fyndhörnan och en ny lila bestick-korg till diskstället för fem kronor.
Just ja, nya nyttiga glödlampor också.



Jag har ju en ny mission i mitt liv... jag håller på att förvandla denna ganska färglösa lägenhet till ett färgstarkt hem och eftersom jag inte äger den och kan måla och dona som jag vill får jag ägna mej åt detaljer.



I Falun och Tunatutten förra veckan handlade jag lila köksgrejer, grytlappar, handdukar, decilitermått och lite köksbestick.
På Chilli hittade jag idag (ännu) en perfekt lila ljuslykta.
Denna lila idé kom sej av att jag från min norska väninna Mette fick ett paket när vi hälsade på dem innan vi for till norra Finland.

 

Hon hade inte kunnat låta bli att köpa dessa muggar och fat till mej,  bara för att de var lila och då tänkte hon på mej!
Himla rart måste jag säga, de matchar min kaffeburk från Löfbergs Lila och förgyller min morgon.
Och jag gillar skarpt att jag blir ihågkommen av vänner just för min lila vurm.
Även kollegor påpekar att när de ser något lila tänker de på mej, haha.

Mannen sitter och tittar på yr.no... vart ska vi åka för att få bästa vädret tro... det verkar luta åt Helsinki... igen!?
Hoppas det trillar in lite arvepengar på kontot nu, de skulle komma denna vecka... då åker vi!

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2010-08-04 21:32:56

Till Finland igen!?!?!??!



Jag har inte varit på...två år...

Postat av: Selma

Publicerad 2010-08-05 09:02:48

Håller tummarna för att ni kommer iväg.

Postat av: Maggan

Publicerad 2010-08-05 14:40:21

Ha ha dra mig på en ... min bästa vän är som dig galen i lila så även jag köper lila till henne om jag kommer över något.

Hon är själv sån som ständigt kommer med små presenter till mig, i förrgår fick jag en turkos glasskål att sätta små ljus i som hade fina fiskar upptill med en veke i ryggen. Typiskt min vän ... ha ha jag badar i ljusstakar av alla sorter.

På tal om frissa så mötte jag min kompis i backen idag hon är frissa och har salong, vi konstaterade att det var dags för både lite klipp och slingning. Men det ska jag vänta med till nästa månad det är så mycket att betala ändå denna månad.

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela