TyraTok

Livet är ett äventyr!

Så skönt...

Publicerad 2010-08-23 11:54:36 i Allmänt,

... att sitta här på jobbet och veta att man kan göra klart saker i ganska så lugn och ro.
Deadline-tiden gick ju ut i fredags kl 15.00 så den stressen är borta för en månad framåt, pjuh!
Inte så att jag inte har att göra men nu kan man utföra sina sysslor i ganska normal takt.

Helgen har dessutom varit avkopplande och trevlig.
Vi hade en enkel kräftskiva ihop med exmake + familj och frampå nattkröken hade exet och jag även en liten informell surströmmings-skiva i mörkret, och det var riktigt gott med mandelpotatis, tunnbröd, creme fraiche och de sura små strömmingarna.
Naturligtvis lite nubbe till... igen. ;o)
De andra sov fast exmakes sambo kom upp igen när barnen äntligen tystnat och slocknat så sedan blev det hon och jag som satt och kurade under en filt vid brasans sken till halv två.

Gillar faktiskt mörkret när man kan tända marschaller och ljuslyktor runt hela tomten.
Köpte dessutom några nya fina lyktor på Indiska i Kupolen för halva reapriset och hittade dessutom nya gardiner till höstens piffning i vardagsrummet.

Dessutom hann vi med att plocka blåbär medan min gube var ute och plockade svamp åt mej.
Jag pallar inte med hans extremt långa rundor i de djupa skogarna så det är skönt att han gillar att gå själv.
Exet var lite för trött på söndagen för att haka på honom. ;o)

*****

Nu knorrar magen och jag väntar på att klockan ska bli tolv, tror jag lyxar till det och hämtar god mat från restaurangen här nere i stadshuset idag.

Kommentarer

Postat av: Inga M

Publicerad 2010-08-24 21:44:43

Jag är ju fortfarande fascinerad av Ditt goda förhållande till exet och hans fru och familj. Måste ändå vara himla ovanligt. Jag känner ingen tror jag.

Postat av: TT

Publicerad 2010-08-24 22:42:21

Inga... jag börjar också bli lite imponerad! ;o)

Men det är enklare att ryka ihopmed någon man inte egentligen längre har någon relation till...

Postat av: Mia

Publicerad 2010-09-01 19:28:09

Mysigt att du har så bra relation med X-et och hans nya kvinna. Jag tycker att jag har en bra relation, men vi umgås endast "runt barnen" och deras dagar.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela