TyraTok

Livet är ett äventyr!

Igår hann jag även med...

Publicerad 2010-12-31 18:11:31 i Allmänt,

... att fira en av bästa vännerna, nämligen A som fyllde 51 år!
Förra året drog hela familjen iväg utomlands för att fira hennes stora dag men i år fick man sitta i hennes trivsamma kök, äta hennes goda paj och dricka Tre apor!

Vi firar alltid varandra såvida vi finns inom skapligt avstånd.
  Vi har känt varandra i ca 32 år, lärde känna varandra när vi spelade fotboll ihop i Juventus damlag här i Västerås.
Så fick vi bägge barn i augusti 1982,  varsin son och så fick jag J januari 1985 och D i januari 1985.

Strax därefter, i februari 1986 föddes hennes son S. 
A:s första dotter fick samma namn som min J och föddes i december 1989.
Sedan var det stopp även hos A hade hon tänkt men minsann,  det slarvades till trots spiral,  och alldeles för tidigt i juni 1992 vill jag minnas, föddes dotter L, endast 590 gram lätt.
Numer en ståtlig och begåvad söt tjej!

*****

Nu ska jag börja laga hasselbackspotatis och lite god biff för nu har mannen kommit hem.
Han var nere igår för han hade skjutit en älg under jakten men skottet hamnade inte rätt så älgen drog iväg.
De sökte men fick inte fatt på den så han mådde otroligt dåligt av att älgen kanske led.
Eftersöket fortsatte imorse och de fann älgen och kunde avliva den.

Nu först på kvällen kom han hem för det tar ett tag att dra den ur skogen och ta hand om den.
Kvällen firar vi här hemma i lugn och ro, jätteskönt och till tolvslaget går vi ner till Djäkneberget och tittar på alla fina fyrverkerier.





Till de som haft ett bra år 2010 önskar jag ett lika GOTT NYTT ÅR och till de som haft ett mindre bra år 2010 önskar jag ett SÅ MYCKET BÄTTRE 2011.

Kommentarer

Postat av: Znogge

Publicerad 2010-12-31 18:54:59

Hoppas att ni får en riktigt fin och festlig nyårsafton!



Kram

Postat av: Maggan

Publicerad 2010-12-31 20:00:54

Ett Gott Nytt År till Er Alla!

Kram

Postat av: Mia

Publicerad 2011-01-02 11:44:03

Mysigt med födelsedagsfirande! Jag har alltid varit dålig på det...men ska nog försöka förändra det...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela