TyraTok

Livet är ett äventyr!

Lugna gatan...

Publicerad 2010-12-25 14:31:28 i Allmänt,

... är det här idag på juldagen!

Jag väcktes av katterna vid åtta-snåret som hoppade runt i sängen så jag flyttade mej bara ut i soffan med dem så de inte skulle väcka mannen som snarkade gott.
I den sköna soffan somnade jag om och sov nog två timmar till.

Frukost på juldagen blir ju alltid lite speciell för det finns så mycket att välja på.



Nu har mannen åter hamnat i bingen, Tequila snarkar och dreglar i ena soffan och jag och Triss-Olle softar i andra soffan.
Tekla-Lisa ligger i sitt älskade träd... jag tror inte att jag kommer ur pyjamasen alls idag.
En juldagstradition jag brukar hålla benhårt på.

De små röda liven har faktiskt inte klättrat i granen en enda gång!
De har varit nyfikna på kulorna och paketen men inte mer än så.




Julgröten gillades!

De har vant sej vid Tequila men vågar sej inte riktigt hela vägen fram.



Igårkväll kom sonen, dotter D och dotter J med pojkvän T, plus min bror.
Senare dök även dotter D:s pojkvän A upp och alla verkade nöjda med sina klappar igår.
Speciellt jag som fick en ny digital badrumsvåg och en extern hårddisk som jag tänkt köpa så länge,  av mannen.
Nu kan jag äntligen tömma min stationära dator där all min bästa musik och så mycket bilder ligger innan jag blåser den så den piggnar till igen.


J och T


Son och yngsta dotter D.

Jag fick bland annat också häftiga långa stickade sockor av dotter J och T som jag kommer att slita på mycket.
Sonen hade med sej chokladglögg som var mycket godare än jag förväntat mej och av dotter D och A fick vi ett så roligt familjefoto.
Jag ska skanna in det så ska ni få se.

Vi roade oss också med att ta bilder... sonen laddade ner ett program till sin lur där man kunde se hur man kommer att se ut om tjugo år.
Vi skrattade läppen ur led åt vissa bilder, jag nämner inte vilka. :o)

Dotter D fick en manick av bror så man enkelt scannar in negativ till bilder rakt in i datorn,  vad fiffigt.
Måste hinna låna den innan de åker uppåt igen så jag får in bilder från när ungarna var små.

Nu ska jag ta mej en ägghalva och kolla in kyrkoherde Geraldine... jag gillar engelska humorserie!

God fortsättning på er!

Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2010-12-25 15:49:36

Det är en skön dag juldagen. Softa vidare!

Postat av: Znogge

Publicerad 2010-12-25 16:53:13

Ja, resterna är många och hos oss tackar inte hundarna nej till en prinskorv eller så!



Ha en fin juldag!

Postat av: Linda P

Publicerad 2010-12-25 20:54:03

Skön tradition - tror jag anammat den, har gått i mysbyxor hela dagen och inte varit utanför dörren - och det var sååå skönt!=)

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2010-12-26 00:38:37

Kan Du inte skriva adressen till programmet där man får se hur man ska se ut om ett antal år!? Det vore tokroligt att ha!



Juldagen är en trevlig dag, det finns så mycket mat att bara plocka av.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela