TyraTok

Livet är ett äventyr!

Morgonprommis...

Publicerad 2010-12-26 10:18:16 i Allmänt,

... med hund kändes så bra!



Granndamen ovanför blev inte lika lycklig när jag mötte henne i trappan,  vi skulle in och hon var fullastad på väg till tvättstugan så jag  fick trycka in mej i ett hörn.
Inte så lätt för Tequila är inte en liten hund med sina fem raser i sej.
När jag förklarade nu att Tequila bara är hemma på jullov såg hon lättad ut. :o)

De flesta här i porten var så förskräckta när vi flyttade in för drygt ett år sedan med två hundar och blev nog överförtjusta när dom märkte att bägge försvann i januari.
Jag var inte lika förtjust... nu när hon är här så märker man hur man saknat henne och saknar att man faktiskt måste ut och röra sej.

Det kändes skönt att gå ut direkt på morgonen, eller snarare förmiddagen,  kanske får man något gjort idag.
Igår kom jag inte ur pyjamasen alls som jag misstänkte.
När jag gick ut med Teq så drog jag bara på mej termobrallorna över latstassen,  så skönt.
Idag är mannen  i skogen så jag har dessutom softmorgon. :o)

Ska nog börja med att täcka över lite gråa strån...  men först kaffe och frulle.

Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2010-12-26 17:15:13

Det är mysigt med hund. Det kan man inte komma ifrån.

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2010-12-27 05:02:32

Hundlivet är bäst! Ordet softmorgon var bra, det ska jag ta till mig omedelbart. Man kan först ha sovmorgon och så övergår den i softmorgon. Passande nu i slappa matlagningsfria mellandagar.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela