TyraTok

Livet är ett äventyr!

Om en vecka...

Publicerad 2010-12-18 18:36:17 i Allmänt,

... har man passerat det antiklimax som kallas julafton och antagligen ligger man i soffan, pustar ut och gnäller på att det aldrig finns något bra att se på TV på juldagen. :o)

Här i huset finns bara stjärnor och adventsljusstakar i fönstren och jag tror inte det blir så mycket mer för att katterna inte ska go bananas.
Mina gamla små porslinstomtar får nog definitivt ligga kvar i kartongen i år.
Vi har också sagt att vad gäller gran får det räcka med den lilla ute på balkongbordet.



Fast nu börjar det ändra sej hos en del här... mannen vill ha gran och han klurar på hur han ska sätta fast den.
Visst säger jag... bara jag slipper höra något gap om att katterna klänger i den,  för min del går det bra att hänga okrossbara saker i den.
Om vi inte har gran blir det för första gången för min del men å andra sidan har vi inga små barn som ska komma i år så mej spelar det ingen större roll.

Det har förresten inte infunnit sej någon julstämning ännu... jo lite förresten
Vi fick god frulle av vår rara chief i fredags och så gav hon oss alla små paket med omsorgsfullt nedplitade tänkvärda ord.

Kommentarer

Postat av: åsa

Publicerad 2010-12-18 23:37:16

Vi har ju alltid en liten adventsgran i plast i hallen (den kostade 24.50:- på EPA och då kan du ju tänka dig hur gammal den är) den grane blir alltid så fin när den är klädd..

Nu kan du ju tänka dig hur den ser ut efter att Elvis (dotterns katt) verkligen har "hittat" den...

Något "ämligare" och ledsnare konstgjord gran har vi aldrig sett, varken maken eller jag, men huvudsaken är ju att Elvis har kul och granen är fastknuten i elementet, det brukar den vara andra år också..

Ha dé!

Postat av: Znogge

Publicerad 2010-12-19 11:38:11

När vi hade katter så snurrade vi ståltråd om granens topp och fäste den i en krok i taket. Fungerade perfekt!

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2010-12-19 18:26:23

Hej på dig! Förra året hade jag ingen gran, men det berodde på platsbrist...i år känns det roligt att kunna ha trots kattan! Men har haft andra katter tidigare och det blev till att binda fast granen...

Usch vad trist jag läste om här nedan...så ung o livet redan slut...

Kramen!

Ragnvi



PS. Fnissade åt rimmet om Östersund!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela