TyraTok

Livet är ett äventyr!

Tryckte lite fel...

Publicerad 2010-12-19 19:59:10 i Allmänt,

... när jag skrev förra inlägget... helt plötsligt hade jag publicerat det utan att berätta vad det var i paketet från chiefen. :o)
Det var en ljuslykta i gjutjärn i form av en trebent liten gryta, jättefin!
Dessutom inslaget i ett fint lila paket!

Idag tände vi dock fjärde ljuset... som vanligt går tiden före jul hur fort som helst.
Jag trodde det skulle bli annorlunda i år eftersom jag inte tänker köra några blommor veckan före jul men tiden susar på i alla fall.
Jag har varken städat eller planerat mat ännu men några julklappar är i alla fall fixade.



Idag tröttnade jag på mitt eget slapperi... har liksom varit förlamad hela veckan men så kan det ju inte fortsätta.
Jag bestämde mej för att gå till Erikslund, ett köpcenter här utanför västra sidan av staden och mannen följde med eftersom hans jakt idag blev inställd.

Det snöade och blåste lite men det gick att pulsa fram på cykelbanorna.
Jag skulle till ÖB för att köpa lite grejer till julgodis och efter lite irrande och pratande med folk från byhåla hittade jag det jag skulle ha.
Sedan gick vi in på El-Giganten för jag såg att det bjöds på glögg, pepparkakor och skumtomtar minsann.
Gratis är gott! :o)

Vi kollade in lite videokameror (en ny på mannens önskelista) och mobiler (en ny på min önskelista) och tittade även på surf-plattan som verkar vara årets minst användbara sak.

Sedan pulsade vi hem igen, då blåste det lite mer minsann och det började mörkna...  då kändes det bra att jag inte gick själv på de öde cykelbanorna...
Fast då hade jag nog tagit bussen hem för skit vad ont i höfterna jag hade... kom knappt uppför trappan här hemma.

Jag slängde i alla fall ihop en sorts julgodis, hur enkelt som helst.
Smält vit blockchoklad,  krossa polkagrisar och blanda i, häll upp i formar.
Jättegott, som mat-Tina skulle sagt!



Den här leksaken till katterna är också busenkel!
Tejpa fast några omslagssnören i en pall och vips har dom en lekplats.
Mest är det förstås Tekla-Lisa som klänger där under,  och sedan slocknar hon som ett ljus på den av oss som liggeri soffan.
 


Hon är även den som är piggast på att leka med vatten.



Hon klafsar på i sina vita strumpor trots att hon åkte i en gång när jag badade.

Triss-Olle, han softar hellre och spanar in hennes framfart.



Ja, när det inte är någon i köket förstås för då sitter han och piper och det spelar ingen roll om han nyss fått mat, han är helt sanslös på att äta.
Idag när dom fick smaka lax var han helt vild, morrade och försökte ta hennes bitar så han åkte ur köket en stund.
Nu har dom i alla fall slocknat och jag ska fortsätta försöka få tag i dotter J... gillar inte när jag inte får svar på SMS eller samtal...

Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2010-12-19 22:05:29

Vilken modig katt! och vilken modig man! Jag tänker mig att det kan bli vasst om katten får bråttom ur badet.

Postat av: Berith

Publicerad 2010-12-20 08:43:54

Vilka jättefina katter du har!

Hoppas du fick tag i dotter J. Förstår att du blir orolig när ingen svarar...hoppas allt är OK!



Kram och God Jul till dig o mannen!

Postat av: Znogge

Publicerad 2010-12-20 16:37:24

Så fina dina katter är. Hoppas att du fått tag på dottern vid det här laget.

Postat av: Paula

Publicerad 2010-12-20 17:50:28

Hoppas du fått tag i dottern! Jag brukar ha en malande oro inom mig när jag inte får tag på dottern ibland. Hon kan strunta i att svara när hon är stressad eller lessen, o det är ju då man vill höra att allt är okej...

En katt i badet, helt otroligt, det har jag aldrig sett förut. Här blir det aldrig så för vi har ju tyvärr inget badkar...

Däremot har vi stora problem med att katterna petar upp skåpdörren under diskbänken, där soppåsen står! GTissa om dom grisar runt där, och delar gärna med sig till jyckarna också. Måste hitta på något klyftigt där...en hasp eller nåt

Kramen

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2010-12-20 21:05:15

Håller tummarna att dottern dyker upp igen. Det har ju varit svårt nu.



Visst blir man orolig.

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2010-12-20 22:40:26

Neeeej vill man bara säga! Men tänk på att det har vänt förut och gör det säkert igen. Hoppet är det sista som överger oss.

Postat av: anne

Publicerad 2010-12-20 22:48:25

Jag såg att du hade skäl till oro när det gällde dottern. Hoppas det vänder.



Kram.

Postat av: anne

Publicerad 2010-12-20 22:48:35

Jag såg att du hade skäl till oro när det gällde dottern. Hoppas det vänder.



Kram.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela