TyraTok

Livet är ett äventyr!

För det är måååndagmorgon...

Publicerad 2010-02-15 10:37:28 i Allmänt,

... och jag är seg som siiiirap...

Man får skylla sej själv när man glor på OS men jag tyckte att puckelpisten var lite kul att se. Fast jag höll mej inte vaken till själva finalen, tack och lov.
Jag har, enligt min lillebror en kusin som fick OS-silver i denna gren i något vinter-OS förut, kan vara 2006 och då är i så fall den finske åkaren Mikko Ronkainen min kusin!
Men jag låter det vara osagt... minns som sagt inte vilket OS min lillebror sa att det var.

Annars har jag inte mycket att tillägga denna kalla måndag.
Ska sluta lite tidigare och gå på romerska och relaxa så jag fick avboka min tid i tvättstugan ikväll.
Det gör ju inget för det är betydligt roligare att basta och njuta, snacka lite skit och äta god sallad men kära vännen N.

Fick tid på torsdag morgon istället så då blev jag ju tvungen att ta ledigt från jobbet, hehe.
Fredagen var redan bestämd att jag ska vara ledig och dona inför kalajs så då gör det inget att jag donar på torsdagen också. 
Eventuellt kommer Norge-besökare då också, mannens äldsta dotter med pojkvän är på G för att fira  faderns femtioårsdag.

Är otroligt kär i korta arbetsveckor!  Alla veckor skulle vara måndag till onsdag... eller hellre tisdag till torsdag!

Här skulle det avslutas med en bild på dotter D:s djursamling som jag tänkte sno från hennes blogg men den var för stor så ni får titta på hennes blogg istället.
På en bild ser man min älskade Tequila ligga och gona i dubbelsängen och titta på sin nya lilla svarta rumskompis där uppe i Nälden.
Så himla söt!  
Ja, båda är himla söta förstås!

Men jag ska nog vänta med att skaffa katt tills hösten, kan bli lite kaos i stugan i sommar med J:s två katter och D:s kattunge.
Kanske lite svårt att ta med i husbilen också när den är liten och yster...

Nu ringde mannen, han är på G att sälja Saaben!
Vore skönt med lite pengar för nu är vi rejält panka... hoppas det går vägen nu.
Killen som köpte pejlen på Tradera struntade totalt i att höra av sej eller betala så den har vi fått lägga ut på Blocket,  jäkla oseriösa idiot.

Jaja, jag som inte hade något att säga har pladdrat klart nu!


Kommentarer

Postat av: Ia

Publicerad 2010-02-15 10:44:46

Det där lilla vita huset skulle jag också kunna tänka mig...undrar varför det står tomt?????



Vem skulle inte byta tvättstugan mot romerska...den kan inte vara skapt ännu ;)



Ha det gott!!!

Postat av: Selma

Publicerad 2010-02-15 13:40:29

Tvättstuga - relax, hmm, svårt val.

Postat av: Inga M

Publicerad 2010-02-16 06:32:05

Låter absolut vettigt att byta tvättstugan mot relax. Man borde ha en relaxavdelning i tvättstugan också. Fast det är inte lika roligt förstås, roligare att gå bort.



Ditt inlägg påminner mig om att jag borde lägga ut en massa saker till försäljning. Det funkar inte att spara allt i källaren. Bara en massa städ för nostalgi.

Postat av: anne

Publicerad 2010-02-16 08:22:12

Du funderar på katt!?! Trevligt! Och du, en katt behöver man inte separera mitt i nätterna, den slåss inte med sig själv. Inte efter den passerat kattungestadiet iaf...:)

Postat av: Berith

Publicerad 2010-02-16 08:44:49

Kul att se dig igen! Vi får ta och luncha nån dag när jag jobbar på stan!

Postat av: Paula

Publicerad 2010-02-16 18:39:08

Hej vännen, förlåt att jag är dålig att besöka dig för tillfället! Det blir bättre när OS är över...var inne på dotterns sida o kikade på jycken, hon ser så trygg ut!

Ronkainen var ju med i år också, fast det gick inte lika bra. Jag såg sändningen, vore ju himla häftigt om det vore en kusse!

Nä nu ska vi äta så vi hinner bli klara till skidskyttet

Solong och kram från pörtet

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela