TyraTok

Livet är ett äventyr!

Jag gillar inte...

Publicerad 2010-02-16 22:29:18 i Allmänt,

... att stryka men ikväll har jag strukit fem gardinlängder!!

När jag hade bytt lakan funderade jag på hur jag skulle piffa upp det halvdassiga vita sovrummet... låg och funderade medans jag tittat på Bygglov.
Jag hatar vita väggar men vill inte kosta på sovrummet någon större renovering eftersom det läggs på hyran, jag väntar tills jag köper mej en lägenhet.

Kom på att jag hade två gardinlängder över, likadana som de jag har i fönstret så jag strök en sådan och tvingade mannen att hjälpa mej att nåla upp den på väggen bakom huvudgaveln.
Vart ganska läckert!



Tycker jag i alla fall... och lakanen har en lila bård längst ner så det matchar. :o)

När jag ändå var i gång tog jag ner och strök de två längderna i fönstret för dom var rätt skrynkliga och sådant retar mej.
Jag hängde upp dem i all hast när vi flyttade in för att inte solen skulle skina in varje morgon i det persienn-lösa fönstret och nu är dom släta och fina.

Eftersom jag vill ha fint och snyggt i helgen passade jag på att stryka mina lila gardiner och byta bort de vita som jag också kastat upp i hobbyrummet för att slippa insyn.
Nu får jag nog mer inspiration när gardiner, mattor och fönsterlampa är lila! :o)
Tog mej i kragen och strök en massa dukar också inför lördagen när strykbrädan ändå var framme, känner mej himlans nöjd med min kväll.
Har till och med sorterat tvätten till torsdagmorgonens övningar i tvättstugan, jag häpnar över mej själv!!

Men det bästa av allt... efter att ha rotat runt i alla väskor och kassar efter mina kuddfodral hittade jag dem!
De låg bland dukarna i linneskåpet!
När la jag dit dem..?
Kan inte för hela mitt liv minnas det, har för 17 letat i sex veckor efter dessa lila kuddfodral... soffan var så tom och eländig utan dem, jag tycker dom är så snygga.
Fick dem i födelsedagspresent för en massa år sedan av mannen och hans yngsta dotter och dom var klockrena.



Jag sägar Jippie!  Visst är jag lätt att tillfredställa, haha.


Kommentarer

Postat av: Inga M

Publicerad 2010-02-17 03:24:39

Smart tänkt med textil på väggen istället för att tapetsera om! Lättare att byta ut och ta med om man vill. Och bakom sängen är det fint med en fond av något slag. (Oj, jag har visst snöat inne på fonder ;-)

Postat av: Selma

Publicerad 2010-02-17 08:37:21

Så smart tänkt med gardinerna. En precis lagom stor och lagom kostsam renovering.

Postat av: Ia

Publicerad 2010-02-18 07:53:37

Jisses vilken energi!!!!!

Postat av: anne

Publicerad 2010-02-18 20:21:20

Det blev verkligen ursnyggt med gardinerna bakom sängen, ursnyggt!

Postat av: Denise

Publicerad 2010-02-23 21:41:52

Oh la laa, känner mig inspirerad!! Fast jag håller på i mindre skala nu, bygger små "världar" som jag ska fota... Aah, det är kul att gå i skola!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela