TyraTok

Livet är ett äventyr!

Jodå tanten...

Publicerad 2010-02-06 21:04:25 i Allmänt,

... jag växer också ur mina kläder, eller så har jag fukt i garderoben men just därför är det skönt att man kan få lite annat som någon annan växt ur eller tröttnat på!

Efter att vi var på återbruket och kutade runt bland alla containers så åkte vi till loppis på Bäckby och glodde runt.
Herre gud vad mycket skit det finns, och jag var lite rädd att vi skulle komma hem med en massa annat krafs... just fint när man rensat och slängt!
Men vi åkte därifrån tomhänta,  handlade lite mat och åkte hem och lagade mat, goda pastagratänger blev det.



Nötfärs, bacon och lök stekes, pasta kokas, gräde och chilisås blandas med vitlök, varva och ha på gratängost och gräddblandningen... gratinera och det blir så gott!

Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2010-02-06 21:37:04

Det mesta som man späder med grädde och täcker med ost har en tendens att bli rysligt gott.

Postat av: Ia

Publicerad 2010-02-08 08:18:54

Såg gott ut ;)



För ett tag sen gjorde jag en test att göra pastagratäng med okokta makaroner och tunnare köttfärssås och bechamelsås...ja, egentligen precis som man gör när man gör lasagne och det gick ju bra!

Bäst av allt...en gryta mindre att diska :P



Hur går det...trivs Ni i stadens buller och larm????

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela