TyraTok

Livet är ett äventyr!

Mobil på/mobil av...

Publicerad 2010-02-02 08:39:20 i Allmänt,

... under nattens timmar?

kommunikation/Telefon/Telefon10.gif

Detta ämne hörde på Rix Morgonzoo när jag gick hit imorse och jag har mobilen på dygnet runt i princip.
Dels för att jag har tre,  visserligen vuxna,  barn som inte bor hemma men saker kan hända dem så de kan behöva kontakt och hjälp.
Min bror jobbar på natten och kan behöva hjälp och så använder jag mobilen som väckarklocka.
Jag vill inte ha den direkt bredvid huvudkudden men jag har den i alla fall i sovrummet.

Jag kom att tänka på en sak nu när jag hörde det här på radion... varken mannen eller jag har kopplat in våra väckarklockor med inbyggd radio.
 Varför han inte gjort det vet jag inte men min orsak är ren slöhet.
Hans ligger i sovrummet och min hittade jag ganska nyss i en kartong,  men jag ska inte koppla in den heller för jag märker att om jag vaknar på natten och inte ser vad klockan är somnar jag om direkt.
Ser jag att klockan är t ex tre så blir jag stressad och tänker att jag MÅSTE somna om, och då gör jag ju naturligtvis inte det.

Det var Dagens filosoferande, nu arbeit!

Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2010-02-02 09:24:19

Jag är tvärtom, jag kan bli så stressad av att inte veta om det är lönt att somna om. Ser jag då att klockan är tre är det lönt och då göra jag det.

Postat av: anne

Publicerad 2010-02-02 21:16:42

Och ikväll tvättar du förstår jag, inget segande i soffan då...Om du nu inte ändrade dig....? :)

Postat av: Linda P

Publicerad 2010-02-02 21:35:12

Jag har mobilen på ljudlös under kudden, använder den som väckarklocka och kollar om vad klockan är om barnen vaknar på natten. Det kan ju vara morgon men kännas som natt... =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela