TyraTok

Livet är ett äventyr!

Fågelkvitter!

Publicerad 2010-01-21 08:24:54 i Allmänt,

Nu hör jag för första gången i år fåglar kvittra!
Kollega R mitt emot mej har öppnat sitt fönster för morgonvädring och jag blev tvungen att fråga om det verkligen var fåglar, för kollega B i rummet bredvid mej har en mobilsignal som låter som fågelkvitter, haha.

Fast det kan ju vara fågeltanten också.
Ihärdig som tusan matar hon fåglar runt om i Västerås city och hon brukar låta som en fågel så man vet ju inte vad som finns utanför fönstret.

Nå, torsdag, så skönt!
Idag får jag stå ut med matlåda, spenat och kokt ägg, ett utmärkt billigt hålla-igen-alternativ.
Åt så det räckte för flera dagar på West igår, jättegod fiskgryta. 
Fast det var ett under att man hann få i sej något med tanke på allt prat, haha.
Jag tror vi måste ta en lång fika efter jobbet så vi inte har begränsad tid någon gång när E är barnledig.



Vi filosoferade bland annat om pengar, eller snarare bristen på den åtråvärda varan.
För länge sedan, när vi umgicks intensivt var vi högt och lågt, överallt, fikade, shoppade, härjade i Visby med mera men hur fasiken hade vi råd!?
Ensamstående pluggande mammor!?                            
Det tål att grubblas på...

 

 

 

 

Kommentarer

Postat av: E

Publicerad 2010-01-21 11:47:01

Det är tur man är rik på annat än pengar iallafall! :0)

Postat av: anne

Publicerad 2010-01-21 12:24:57

På något konstigt vis har man passerat alla stadier, med eller utan pengar, efteråt fattar man som bekant inte hur man fick till det (som vår familjeresa till Japan för ett antal år sedan, men vi hade väl börjat komma ur pannkakor-fyra-gånger-i-veckan-perioden så lätt misstänker jag, jag var ju tillbaka på "riktigt" jobb vid det laget).

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela