TyraTok

Livet är ett äventyr!

Fredagssysslan...

Publicerad 2010-01-22 12:01:39 i Allmänt,

... för eftermiddagen blir ett premiärbesök i tvättstugan!



Att boka tid var inte det lättaste, som tur var följde dotter J med ner när jag skulle undersöka saken.
Man skulle trycka på piltangenter hit och dit och när man hittat en ledig liten ruta i displayen som passar in i mitt fullständigt späckade fritidsschema skulle man hålla upp sin lilla bricka framför en svart liten ruta och vips stod mitt lägenhetsnummer i den lilla rutan!!
Fiffigt!
Sist jag bodde i hyreshus använde man hänglås som man hängde på en bygel med en massa hål... utveckligen går framåt.

Dessutom kommer man inte in i tvättstugan förrän man har sin tid!
Bra för då kan ingen gå in och sno min tid eller min tvätt men det gäller ju också att man är duktig och avbokar om man får förhinder.

Nu fick jag inte tid på fritiden utan under arbetstid men man kan ju offra sin dyrbara flextid för tvättstugan en fredageftermiddag, det är ju preciiiis därför jag försöker få ihop lite övertid, NOT!
Men nu måste det tvättas... hoppas innerligt jag snart hittar en liten smidig och billig maskin på Blocket!!

Kommentarer

Postat av: Madeleine

Publicerad 2010-01-22 12:08:31

Hallå! Det var fiffigt med tvättstugan, inte kul när man blir bestulen eller när nån tar ens tvättid. Själv har jag egen tvättmaskin i lägenheten. Du får ha en trevlig helg. Kram Madde

Postat av: Selma

Publicerad 2010-01-22 13:50:56

Har man en gång vant sig vid att få tvätta när man vill är det svårt att vänja sig av med.

Postat av: Berith

Publicerad 2010-01-22 22:13:03

Man lär så länge man lever. Ha en trevlig helg!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela