TyraTok

Livet är ett äventyr!

Lika konstigt...

Publicerad 2010-01-30 11:09:47 i Allmänt,

... ser det ut idag men inläggen verkar ju bli normala i alla fall.

Här är det inte normalt... klockan är halv elva en lördagmorgon och jag har redan tagit ner julgardinerna... eller redan... kanske inte rätt ordval för dom skulle ju varit nere för länge sedan... men jag menar att det är väldigt tidigt på dagen för min del att stryka och hänga upp nya gardiner i köket!

Tyvärr var det enda jag hittade i mina gömmor vita gardiner, nu har jag det i i tre rum och vitt är inte min färg så jag hoppas kunna hålla min arbetsanda uppe under dagen och byta ut de vita i hobbyrummet till mina älsklingsgardiner som naturligtvis är lila! :o)

Ute skiner solen och det är så vackert, skulle vilja åka lite skidor men det är för fasiken 16 minusgrader så den saken är helt utesluten.
Istället blir det hemmapyssel, och jag hör mannen sucka och stånka för att jag tvingar honom att borra upp en hylla, haha.
Igår var han så duktig, dammsög hela lägenheten och torkade golven!!
Gissa om jag var snopen när jag kom hem... dessutom hade han fått upp hyllor i en garderob så vi får undan alla verktyg och sånt vi inte fått plats med.
SKÖNT!

Speciellt som han nu bestämt sej för att ha lite party här när han fyller femtio om tre veckor så nu är det bara att planera mat, dryck och ett rent och snyggt hem!

mat/Nahrung08.gif

Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2010-01-30 11:57:39

Ja, idag bli en typisk innepysslardag. Visserligen skulle man behövt skotta garagetaket men snön ligger säker kvar ett tag till.

Postat av: Madeleine

Publicerad 2010-01-30 14:41:51

God lördag! Jag har inte tagit ner mina julgardiner ännu heller, slö är man, vet inte vad jag ska sätta upp istället, känner för nya gardiner i alla rum. Ha en toppen lördag. Kram Madde

Postat av: Inga M

Publicerad 2010-01-31 07:12:16

Ja, det strular med blogg.se. Hoppas de rättar till det snart.



Kul att planera för femtioårsdag. Det är ju fortfarande en stor högtid för de flesta även om jag tror att hysterin inför den här födelsedagen är på väg att lägga sig. Det var värre förr.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela