TyraTok

Livet är ett äventyr!

Anfallen...

Publicerad 2010-06-11 08:39:49 i Allmänt,

... blev jag av en sabla ilsken kråka eller skata eller vad det var när jag närmade mej staden på min promenad till jobbet imorse.

Vet inte  vad jag hade gjort fågelskrället eller varför den var så ilsk på mej,  men den flög åtskilliga gånger ner och gjorde raider mot huvudet på mej och kraxade ilsket.
Kanske måste börja ha hjälm de gånger jag promenerar..?

Blev besviken när jag tittade på stegräknaren... bara 1900 steg på de 25 minuter jag gick!?
Dessutom i regn, det borde ge extra bonus och speciellt som jag inte kunde hitta min regnjacka imorse.
Synd om studenterna som ska åka traktor- och lastbilsflak idag,  då kunde det väl få vara fint väder.
Speciellt jejerna som står där i sina tunna fina vita klänningar och huttrar,  det har man ju sett några gånger när vädergudarna inte varit nådiga.

Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2010-06-11 08:55:02

I Östersund där det kan vara kallt som attan led man väldeliga med studenterna vissa år. Fågel hade säkert ungar i närheten.

Postat av: Madeleine

Publicerad 2010-06-11 10:14:13

inte kul när de attackera så. Ha en trevlig helg. Kram Madde

Postat av: anne

Publicerad 2010-06-11 15:19:04

Näää... för mamelucker och yllekofta och vinterkappa, det vill de förstås inte ha på sig!!! ;)

Postat av: E

Publicerad 2010-06-11 20:12:05

Men TT, du är så liten att fågeln väl fick för sej att du var en riktig mumsbit. Klart hon försökte fånga dej flera gånger! :0)

Postat av: Inga M

Publicerad 2010-06-12 06:17:29

Hmmm det där med attackerande fågel var spännande? Fågeln ser Dig ju uppifrån. Vad signalerar Din frisyr? En vän eller fiende? Eller mat?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela