TyraTok

Livet är ett äventyr!

Inte så pjåkigt...

Publicerad 2010-06-19 12:26:10 i Allmänt,

... väder trots alla usla spådomar från väderexperterna!
Kanske bara för spektaklet i den kungliga hufvudstaden... vad vet jag... men jag ska åka åt motsatt håll och sitta i min hammock och kuckilura istället.
Har redan varit ute och lagt taket i bilen för säkerhets skull, och hoppas att det är samma väder i grannlandskapet.

Jag hade nog tänkt mej att åka igår redan för vi glömde att ta ut soppåsen med matrester i söndags och den gonar nog fint där under diskbänken... yeak... kanske har den redan promenerat ut av sej själv, vem vet...
Men vi kom inte iväg.
Vet inte riktigt varför... det blev bara inte så.
Mannen ville fira att lilla husbilen gick igenom besiktningen utan anmärkning förutom ett slitet däck och jag ville nog pärla lite medans han firade med fiske.

Vid 21-tiden kom samtal... urk... sedan var den här kvällen och natten förstörd och jag såg förra sommarens helvete rulla upp inför mina ögon...
Lite snurrande med bilen igår för att kolla upp läget, besök på polishuset för ifrågasättande och så intensiva mobilsamtal åt olika håll och kanter blev melodin... men... nu verkar läget lugnt,  så efter en sömnlös natt åker jag till skogen och ANDAS långsamt.

Trevlig helg och skåla nu noga och fint för Boxer-Robert och hans vackra prinsessa!

Kommentarer

Postat av: E

Publicerad 2010-06-19 15:48:25

Aj, det låter inte bra. Såna repriser kan du klara dej utan. Hoppas ni får en finfin helg och att lugnet håller i sej.

Postat av: Inga M

Publicerad 2010-06-20 07:57:20

Jag gissar förstås vad det är eftersom jag följde Din blogg även förra sommaren. Håller tummarna att det ska gå över snabbt och inte fortsätta den här gången. Hoppas Du kan koppla av i skogen.



Visst är Daniel lik Boxer- Robert! ;-)

Postat av: Selma

Publicerad 2010-06-20 08:58:16

Jag håller tummarna för er!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela