TyraTok

Livet är ett äventyr!

Alldeles ensam...

Publicerad 2010-03-28 12:21:50 i Allmänt,

... satt han i soffan när jag kom upp imorse...



... vilken tur att jag vaknade redan kvart i sju så han fick lite sällskap, min fina sparälg som jag fick i fyrtioårspresent av en nätvän.
Lite blekt och sliten har han blivit under de här nio åren men han hänger med och fyller sitt syfte, det vill säga att jag fyller honom med mynt.



Anledningen till att han satt med mej i soffan hela kvällen igår istället för att stå i hyllan vid köksbordet är att jag letade tior och femmor i honom så mannen skulle kunna parkera på Arlanda.
Men tyvärr hade jag nog redan gjort en sådan raid under en pank period för där fanns bara enkronor och femtioöringar och sådant fungerar icke på en anrik flygplats.

Och har man inga levande djur hemma får man ta till de här kompisarna. :o)

Så har vi då förlorat en timme inatt då,  men den får vi ju igen till hösten så påpassligt när allt ska bli mörkt igen.
Men nu ska jag inte vara pessimist utan glädja mej åt LJUSET!!!

Hoppas jag hinner få mina nya fina lila brillor före påsk också.
Den urtrevlige killen hos optiker Levin tyckte det var kul att någon vågade ta glasögon med färg och speciellt lila, haha.
Han skulle bara sett mej dagen innan när i princip allt jag hade på mej var lila,  inklusive stövlar och väska.
Jag trodde ju att jag skulle kunna använda samma små smidiga bågar jag hade innan men nu behövde jag tydligen större glas, jag ska få progressiva glass, i alla fall på höger öga som är sämst.

Bra, då kanske jag ser hålen i pärlorna hädanefter.
Gjorde faktiskt ett armband igår, det är inte riktigt klart än men jag det ska jag fixa till idag innan en av bästa vännerna kommer för en fika.
A hade glömt min födelsedag och skämdes för det men herregud,  vad är 49 att fira sa jag.
Tur det blev lite tårta över från igår.

Kommentarer

Postat av: mia

Publicerad 2010-03-28 20:28:29

Du och dina älgar =) hi hi

På tal om älg så har jag en bit på 2 kilo kanske i frysen. Har du något bra recept till det? kram

Postat av: anne

Publicerad 2010-03-28 20:49:34

61:a? Jag trodde du var yngre, men mindes väl fel då...



Fin älg! Skakade du honom upp och ner och petade i myntöppningen med en kniv? :)

Postat av: anne

Publicerad 2010-03-28 21:59:42

Sv. NEJ! Högljudda nysningar som aldrig tar slut får mig att fundera på var yxan är!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela