TyraTok

Livet är ett äventyr!

Att börja dagen...

Publicerad 2010-03-16 08:18:13 i Allmänt,

... med att få springa till bussen är ingen hit när trottaren är snorhal och man ska inviga sina snygga lila stövlar som är ganska så hala.

Men chaffisen var i alla fall snäll och väntade, han fick sej väl ett gott fniss när jag kom vinglande i full karriär!
Tur att SMS-biljetten redan plingat in så jag slapp fippla med det också...

Jahadå, det får man väl bjuda på!

Här på jobbet blir vi idag bjudna på smörgåstårta på eftermiddagen för vi ska fira av kollega E som ska gå i pension och jobbar sin absolut sista dag idag.
Hon har kvittrats om en lärka sista månaderna och har ett måttband fastsatt på sin dörr, eller snarare hade för nu är sista rutan bortklippt! :o)

Jag måste tillstå att jag är lite avis... tänk att få disponera sina dagar som man vill nu när våren är på gång!

Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2010-03-16 10:51:24

Det där med pension känns mer och mer lockande.

Postat av: åsa

Publicerad 2010-03-16 11:19:01

Pension i all ära, men det gäller att fylla dagarna också...

Kan tänka mig att du var snygg i dina lila stövlar, gillar det!

Ha dé!

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-03-16 19:00:40

Fick jag in tillräckligt med pengar skulle jag kunna välja pension när som helst och sysslolöshet tror jag skulle vara det minsta problemet! :)

Postat av: Mia

Publicerad 2010-03-16 19:21:11

Pensionärslivet... ja, det hänger till en del på pengarna. Om jag finge välja skulle jag resa mycket som friherrinna. MEN... det finns mycket som är gratis eller billigt också... Naturen bl.a.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela