TyraTok

Livet är ett äventyr!

Mitt fasta beslut...

Publicerad 2010-03-22 09:13:36 i Allmänt,

... har varit att jag skulle damma av cykeln i helgen och sluta gynna Västmanlands Lokaltrafik på morgnarna.
Blir galen när telefonräkningen kommer och jag ser alla SMS-biljetter.

Men gårdagens ihållande snöoväder fick mej att backa... jag säger rent ut FAN!
Dels åt att solen inte strålade både lördag och söndag  utan söndagen försvann i en snödimma,  och åt att min tänkta cykelpremiär fick skjutas upp.
Lite fan också åt att solen strålar idag när jobbet åter kallar... men men... inget att göra åt och jag knöt på mej nya kängorna och gick i alla fall.

Liiiite bitande kallt var det!
5,5 minusgrader kändes när man kom i skuggiga partier men i solen var det skönt att knata på efter Svartån och det var faktiskt plogat och klart gångbart.
Nu ska jag bara leta lite arbetslust också... verkar vara lite strul med vårt datasystem idag också... i fredags var det olidligt, gick inte att göra mycket innan det blev databasfel gång på gång.

Krånglar det flexar jag ut tidigt idag med, basta!

Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2010-03-22 10:19:44

En gång i ilska över ett krånglande datasystem flexade ut och for en jobbarkompis och jag femton mil enkel väg till Ikea. Vi hade suttit och druckit så j-vla mycket kaffe och väntat månaderna innan. Kaputt i timmar och så ok någon stund ibland och ingen ansvarig tyckte att det var värt att göra något åt trots att vi bara kunde sitta i timmar sysslolösa.

Postat av: Madeleine

Publicerad 2010-03-22 10:37:36

Damma av cykel du det är inte långt kvar tills det är totalt barmark. Ha en bra arbetsdag och jag hoppas du hittar energi. Kram Madde

Postat av: Anne

Publicerad 2010-03-22 12:36:28

Hur lång tid tar det för dig att gå? Vilken väg tar du- ned för Kristinagatan?

Postat av: Mia

Publicerad 2010-03-22 22:01:26

Ojdå, SMS-biljetterna... vad kostar de? Mer än ett vanligt SMS?

Postat av: E

Publicerad 2010-03-23 08:01:46

Hipp Hipp Hurra!! Grattis på födelsedagen!! :0)



Kram//E

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela