TyraTok

Livet är ett äventyr!

Mycket kroppsligt gnäll...

Publicerad 2010-03-04 16:02:53 i Allmänt,

... har det varit här denna vecka märker jag.
Nej, sånt får det vara slut med nu!

Till eftermiddagsfikat har vi diskuterat vikt... att så fort man flyttar ihop med någon så smyger sen kilona på en, sakta och omärkligt till en början och helt plötsligt står man där men en oanvändbar garderob.
Och varje söndagkväll tänker man att denna vecka... jodå, nu ska det ätas nyttigt, promeneras och varas duktigt!

Jo tjena... redan till fikat har ny kollega bakat en underbart god chokladkaka... men nästa måndag då..?

Kommentarer

Postat av: E

Publicerad 2010-03-04 16:12:55

Hm, jag som redan ser ut som Barbamama, måtte jag aldrig kära ner mej igen och få för mej att bli sambo! :0)

Postat av: Selma

Publicerad 2010-03-04 16:54:51

Att jaga karlar höll en slankare. ;-)

Postat av: Mia

Publicerad 2010-03-04 18:09:21

Jag känner igen det... inget kul alls. Men jag brukar säga att jag åtminstone har tuggat mig till kilona själv... :-)

Postat av: anne

Publicerad 2010-03-04 20:17:12

Bry dig inte om att fokusera på chokladkakor och andra godsaker, ta dig tid att röra på dig som kompensation. Fast det gör du redan.



Å andra sidan tror jag att det är bra mycket färre gym-inlägg från dig jmf med för ett år sedan ungefär...;)

Postat av: Inga M

Publicerad 2010-03-04 23:38:07

Tja, det kan vara det här labradorlivet som gör entré. Det är ju mycket roligare att umgås och då blir det ju mat. Här ägna vi vansinnigt mycket tid åt mat och åt att planera mat. Och det blir värre och värre för varje år.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela