TyraTok

Livet är ett äventyr!

Regnig promenad...

Publicerad 2010-03-29 11:04:50 i Allmänt,

... blev det till jobbet imorse och det som började med dugg tilltog så jag var ganska blöt när jag väl var framme vid det stora gråa stenhuset.
Som tur var hade jag en hoodtröja och luva på jackan så jag såg i alla fall inte ut som en dränkt katt och frisyr har jag ju aldrig så en huva skadar inte. :o)

batar/Schiff08.gif

Gick och funderade lite på om man inte kunde åka båt till jobbet när man ändå går bredvid ån, fast det blir ju lite knepigt vid Falkenbergska kvarnen förstås...
Men herre jisses så jag gäspar!
Känner mej inte utvilad alls fast jag inte gjorde en vettig släng igår... fast det kanske är just därför jag är så seg idag,  jag stack ju inte ens ut huvudet i friska luften under hela dagen.

Nå, gäspande eller ej så har jag ett jobb att sköta i väntan på lunch.
Tjing!

Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2010-03-29 13:58:31

Det tar en stund att komma överens med att man ställt om klockan.

Postat av: Madeleine

Publicerad 2010-03-29 17:59:46

Regn är aldrig kul när man traskar till work. Kram Madde

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2010-03-29 18:46:46

Tjena! Kan tala om att här har det snöat hela dagen...suck! Ser mer ut att bli jul än påsk!

Och ja, vi trivs i nygamla huset!

Kramen!

Ragnvi

Postat av: Mia

Publicerad 2010-03-29 19:17:13

Tjingeling... det är sommartiden som suger... Men det ordnar sig snart.... tror jag.

Postat av: anne

Publicerad 2010-03-29 19:40:37

Falkenbergska kvarnen? Är det där i höjd med... Karl....Va hette det nu igen, äldreboendet där jag jobbade när jag var 17 år... Inte Carlforska....

Postat av: anne

Publicerad 2010-03-29 21:57:14

Karlslund var det! Där "upplevde" jag en hel del oväntade saker...

Postat av: anne

Publicerad 2010-03-29 22:26:00

Njaa...Jag ska fundera...Det var två eller tre incidenter, mer eller mindre lustiga (eller äckliga)...men jag skulle kunna bjuda på den om Stor-Edvin någon dag..Nu ska jag snarka, !jetlaggen" från tidsbytet har satt in...:)



Påminn mig om jag glömmer! :)



Godnatt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela