TyraTok

Livet är ett äventyr!

Undrens tid är inte förbi!

Publicerad 2010-03-20 12:22:28 i Allmänt,

Imorse slog jag upp ögonen prick kl 7,  antagligen för att det lät som om grannen ovanpå tappade ett kassaskåp i golvet.
Försökte somna om men jag var pigg och solen strålade in bakom gardinerna... hmm... lite irriterande men tio över sju slog jag på kaffebryggaren och vecklade upp dagsblaskan... förvånande!
Strax före åtta kom mannen upp,  han är inte van vid att jag är uppe före honom på helgerna kan jag lova.
Klockan nio plockade jag in tvätten som låg kvar i den stora IKEA-kassen och halv tio diskade jag... började känna mej som en riktigt superwoman.

Men inte nog med detta... strax efter tio knöt vi på oss bra skor och började en promenad bort mot Lögarängsbadet för att hämta mini-lapen som mannen köpt av Berith, min gamla kollega och vän.
Det var riktigt varmt att gå i solen trots att jag tog min tunnaste vinterjacka, sjukt underbart med denna vårsol!

Vi gick igenom olika villakvarter och diskuterade hus och tomter och jag fick inte ens ont i ländryggen eller höfterna eller foten... hur skumt som helst.
När vi kom fram var jag rejält varm i alla fall och när köpet var avklarat gick vi upp i fiket och pratade med gamla kompisen C som jobbade.
Hej T, sa en liten kille till mannen och det var lille J från byhåla,  och detta just precis efter jag hade berättat för C att Smilla blev kvar i byn när vi flyttade.   Smilla bor nämligen hos lille J:s farmor... världen är liten ibland!

Sedan gick vi in till staden för att mannen skulle köpa jeans och jag skulle inhandla den snygga skjortan jag sett på Gina Tricot, men den var förstås slut. :(
Då gick vi hem och var hemma precis till klockan tolv.
Så här mycket har jag nog sällan promenerat och hunnit med en förmiddag, och detta trots att jag hade feber igår och petade i mej tre glas vitt viiiiin.! ;o)

Kommentarer

Postat av: åsa

Publicerad 2010-03-20 15:43:06

Du ser, va bra det är med vin....

Ha dé!

Postat av: Selma

Publicerad 2010-03-20 17:15:52

Det var en piggelin och produktiv förmiddag.

Postat av: Inga M

Publicerad 2010-03-20 18:27:03

Roligt att läsa om folks vardag ibland. Det är ju blogg på riktigt liksom.

Postat av: Mia

Publicerad 2010-03-20 20:08:23

Vilken härlig dag du har haft!

Postat av: anne

Publicerad 2010-03-21 11:03:27

Varför får du ont i ländrygg, höft etc när du går? Jag får det och har tänkt att det är en kombination av ävervikt, dålig kondis och olämpliga skor, men du har ju inget av detta.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela