TyraTok

Livet är ett äventyr!

Var är cykelnyckeln??

Publicerad 2010-03-30 20:25:51 i Allmänt,

Idag efter jobbet skulle jag vara duktig och cykla över dotter J:s cykel till henne så vi får lite mer plats i källaren.
Tyckte det var en perfekt kväll att göra det på när nu solen sken efter den gråa förmiddagen.
Mannen slet i källaren med att få fram dels hennes cykel men även våra,  jag vill ju börja cykla till jobbet.

Det var bara en liten viktig detalj som inte klaffade... cykelnyckeln hängde inte i nyckelskåpet... jag är ju säker på att jag sett den lilla gröna buddhan som satt fast på nyckelringen där.
Jag letade i alla skor och stövlar ifall den ramlat ner... men icke.
Letade i byrålådor och kände mej mer och mer som en galen Frankesteins brud eftersom jag vart mer och mer irriterad och smått galen när jag for runt och rotade överallt.

Jag som ALLTID har koll på nycklar... nå nästan i alla fall... dom är sällan, väldigt sällan, borttappade utan bara lite på vift ibland.
Ingen nyckel men mannen hade köpt ett lås idag för att sätta på sin cykel så han släpade upp J:s cykel på balkongen, fram med vinkelslipen och efter några minuter satt ett nytt lås på plats.
Så pumpades det och skruvades och kollades innan jag cyklade iväg över Vallbybron och så möttes vi vid Rocklunda och hon fick överta röda faran igen.

Snabb prommis hem och jag hann precis till Halv åtta hos mej som är betydligt roligare att se denna vecka.
Men huvudet dunkar lite, antagligen efter mitt febrila letande... tur vi var på den här butiken igår.

Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2010-03-31 07:45:57

Så irriterande men det klart ni har ju flyttat och haft er. Saker kan komma bort i det läget.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela