TyraTok

Livet är ett äventyr!

Vilken underbar...

Publicerad 2010-03-28 22:30:04 i Allmänt,

... lat, slö tidsomställningssöndag det har varit!

Jag vaknade ju redan före sju (egentligen alltså redan kvart i sex! vad är det med mej??)  men somnade om ifrån TV:n soffan efter någon timme.
Mannen kom upp vid nio men la sej igen och då tassade jag efter och kröp tätt intill och vi sov någon timme till.
Elller... jag sov två timmar till och klev upp när kaffet var klart.

Jag började stöka i köket men mannen hojtade att han skulle diska och ett sådant erbjudande tar man ju gärna emot när disk efter sju personers middag står staplad. :o)



Sedan åkte han iväg för lite fiske och jag gjorde en fotlänk till A, som tappat bort sin ganska snabbt efter att hon köpt en av mej förra sommaren.
Slog in den med hennes femtioårspresent, ett halsband som jag gjort med hänge som dotter D gjort i keramik och precis då messade hon att hon var på väg till mej.

Jag fick lila tulpaner och en lite pelargonstickling, hon har väldigt gröna fingrar och delar gärna med sej.
Jättekul att ses och hon blev glad över sina försenade femtioårspresenter. Hon åkte ju iväg över nyår när hon fyllde och sedan har vi inte setts... slarvigt av mej men nu har vi firat varandra och gått igenom vad som hänt i våra liv med barn,  män, jobb och annat,  supertrevligt.
Dessutom stämde hon vår gitarr så jag kan börja plinka snart.

Nu har jag gjort en lila ring till mej i rocaillepärlor,   känns så skönt att min skaparlust har återkommit!
Samt gläder mej åt att det är fyradagarsvecka!

Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2010-03-29 07:27:49

Jag vaknade i svinottan imorse jag. Helt obegripligt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela