TyraTok

Livet är ett äventyr!

Repriser...

Publicerad 2010-11-07 14:38:11 i Allmänt,

... brukar jag inte se i allmänhet men nu tittar jag på Så mycket bättre på fyran igen.
Jag såg det igår och tycker programidén är genial och de har fått ihop en väldigt bra mix av artister.

Jag gillar musik,  egentligen all musik... mer eller mindre.
Jag vill inte sätta mej i ett fack men hårdrock ligger klart närmast hjärtat.
 Jag älskar också Ulf Lundell m fl i den stilen,  jag skulle helt klart gått på rave om jag varit yngre,  gillade den råa punken när den kom,  älskar disco när jag är på dansgolvet,  jag kan njuta av Vivaldi och annat klassiskt om jag vill ha ro.
Jag lärde mej gilla rap och hiphop när sonen började spela hemma på sitt rum,  tycker om storbandszz, ja listan är lång på den musik jag lyssnar på.

Det enda jag aldrig någonsin lyssnar på är dansbandsmusik.
Jag har aldrig gillat det och de fem åren jag jobbade i garderoben på stadens danskrog såg man deras töntiga kläder och hörde all trist musik, huuu! :o)
Gillar INTE att de slaktar bra klassiker till dansbandtjafsmusik!!

Nå, tillbaks till programmet.
Det är så skönt att det finns ett program där man kan tussa ihop så olika personligheter och det blir så bra.
Inget tjafs, inget bråk utan man koncentrerar sej på att tolka varandras musik så bra som möjligt och visar varandra respekt!

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2010-11-07 15:14:44

Då kan vi nog ta varann i hand gällande musik! :)

Postat av: Selma

Publicerad 2010-11-07 16:53:52

Jag har också väldigt få genrer som jag inte gillar.

Postat av: Selma

Publicerad 2010-11-07 16:54:17

Däremot en massa enskild musik som helt enkelt inte är bra.

Postat av: Mia

Publicerad 2010-11-14 17:26:46

Jag gillar också massor med olika musik, dansband går an med någon låt, men inte kollar jag på dansbandsprogrammet på lördagarna. Klassiskt, pop, blues, sydamerikanskt - ja, det finns massor med fin musik.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela