TyraTok

Livet är ett äventyr!

En lugn natt...

Publicerad 2010-10-19 21:11:07 i Allmänt,

... blev det mot min förmodan.



När vi lagt oss kom de två små tigrarna lunkande efter,  busade runt lite under sängen men sedan hoppade de upp och la sej till rätta på mitt täcke och där låg de hela natten.
Trodde aldrig att det skulle gå så här smidigt!

Idag har de fått ett stort klätterträd från golv till tak som vi ställde vid ett fönster så de kan ligga och speja ut.

Lite bilder från Säfsen då!



Vägen ner mot vår stuga.





Otroligt fin standard i stugorna och när vi kom fram fick vi inte egen kuppe som utlovats utan fick dela med ett äldre par som vi känner genom fisket.
De är jättetrevliga så det gjorde ingenting utan vart lite roligare. ;o)



På fredagkvällen var det grillning på grannstugans altan.



Roffe sköter grillen medans vi andra beundrar utsikten.



Fisketävling i hyrd sjö på lördagen.



Mannen fick en fin regnbåge, jag tappade en men det spelar ingen roll för det var en underbar morgon och när solen hade gått upp blev det riktigt varmt.
Det var 4 minusgrader när vi åkte till sjön på morgonen och glashalt!




Festlig middag på lördagkväll,  jag och Milton som vi delade stuga med... jag tycker han ser lite lidande ut..? :D



Vi fick buffé med mycket gott, lax, älg, korvar, älgbullar, viltpate mm,  jag åt så jag nästan storknade.

På söndagen var det metartävling, andra gången i mitt liv jag är med på det men jag kom femma av ca 30 pers!
Slog mannen i det och även i trekampen, hehe.



Otroligt fin badplats i Säfsen,  känner att jag vill hit med husbilen i sommar.



Jag hann även med att hälsa på den ståtliga älgen som visade vägen in till Naturstigen.

Helgen var verkligen toppen, nu är det tio år till nästa jubileum...

Kommentarer

Postat av: Paula

Publicerad 2010-10-20 13:45:34

Förstår att helgen var lyckad, dessutom hade ni tur med vädret! Säfsen finns för alltid i mitt hjärta! Självklart ska ni åka dit under en annan årstid också, kanske kan jag bidra med tips om plats för husbilen...vi fixar det när du kommer på fika!

Katterna, herregud dessa ljuvliga varelser! Dom ska bli innekatter? Ovanligt med röda honor, trodde det var mest hanar...hur gamla är dom nu, inte mer än 12 veckor? Jag har blivit snål, så just nu letar jag efter en vuxen katt som redan är kastrerad o som ska omplaceras...katthemmet har ju många såna men dom kostar 1500 o nu vill jag vänta ett tag o se om jag kan få en för en mindre slant. Maken är arbetslös för tillfället så man får hålla i slantarna lite extra

Kramen

Postat av: Berith

Publicerad 2010-10-20 16:14:19

Åh vilka jättefina bilder! Kanon :):)

Postat av: Inga M

Publicerad 2010-10-21 20:15:36

Vilka fina bilder! Förstår att Ni haft en lyckad resa.

Postat av: Mia

Publicerad 2010-10-23 16:29:27

Det verkar som om ni har haft en härlig helg. Kanske sista chansen med så bra grillväder...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela