TyraTok

Livet är ett äventyr!

Hemma igen!

Publicerad 2010-10-03 22:55:47 i Allmänt,



Tänk att det är så vackert i norr!
Jag älskar de oändliga vidderna och nu var det så häftigt att man långt bort i fjärran ser snöklädda toppar.
När jag blir pancho ska jag flytta norrut tror jag bestämt.

Det blev mannen, exmaken och sonen som åkte iväg i fredags eftermiddag.
  Exet och sonen fick turas om att köra nya audin upp så avslutade jag och mannen vår åtta år långa tid med trogna diesel-doris med en sista långfärd.

Denna helg har varit kanonbra och dottern med pojkvän blev så glada över att få ta över min gamla bil.
Jag blev så glad över att få träffa dem och Tequila! :o)




Den här teckningen har dottern gjort av henne när hon ligger i sin handikapp-anpassade bädd.
De har sågat av benen på en gammal fåtölj så hon ska slippa hoppa, så himla rart!



Så här ser hon ut i original,  mannen sitter bredvid och läser.
Ingen godnatt-saga dock utan bläddrar i en konstkalender.
Man ser även dotras tavlor,  så himla häftiga!
Katten Chabos bädd bredvid är tom,  han la sej under soffan när vi kom men så småningom kom han försiktigt fram, han är en äkta maffig norrlänning, haha.



Boendet hon hade fixat åt oss i Krokom var toppen.
Krokomsbostäder,  som de hyr av i Nälden har en lägenhet man får hyra tillfälligt så vi betalade 1120 kr för två nätter i en fullt möblerad fyrarummare.
Lakan, handdukar och städning ingick i den summan och så billigt hade vi inte kunnat bo ens på vandrarhem.
Nu kunde vi dessutom käka frulle och laga mat själva vilket min exmake stod för.



Det här fick vi dessutom uppleva invigningen av!

En av de få från konstskolan som hade sitt alster klart var dotter D!



"Efterskogstiden"

De små löven är klippta av valsedlar och trädet ska stå där hela veckan till allmän beskådan på torget i Östersund.
Det kommer antgligen fler bidrag under veckan.



Konstnärinnan själv bredvid sin skapelse.

Som ni ser var det marknad samtidigt så vi shoppade lite.
Fina vantar till dotter och mej, goda korvar och hemgjord dryck, flanellskjorta till mannen och han valde en med lila ränder!! :o)

Ja, kort och gott en kanonhelg.
Kommer nog fler bilder vad det lider.
Nu ska det duschas och laddas inför en dag i Uppsala i studiesyfte.

Kommentarer

Postat av: anne

Publicerad 2010-10-07 11:51:26

Så fint de ordnat för Tequila! Är hon litet skruttig med andra ord?



Jag gillar dotterns träd, jag hade gärna sett den på riktigt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela