TyraTok

Livet är ett äventyr!

Trevlig helg!

Publicerad 2010-09-05 23:06:51 i Allmänt,

Japp, det har det varit, vi åkte till stugan i fredags kväll och jag hunnit med så mycket så det är inte klokt!
Fast i fredagskväll la jag mej 22.20... haha, man pallar inte lite party och sedan jobba hela dagen, det är helt klart.

Men jag har betongat, varit två vändor i Borlänge, plockat svamp och lingon, grillat och druckit lite vin, städat tomten och under huset,  rensat lite i huset och i går kväll/natt satt brorsan och jag och blev lite nostalgiska när TV sände en konsert med Led Zeppelin. :o)

På vägen hem tog vi omvägen om Kolbäck och tittade till lille kattkillen och bestämde att om ingen bokat hans lilla syster tar vi henne också... vi får se.

För att inte tala om att vädret varit helt suveränt hela helgen med klarblå himmel!

Inga, jag har två whiplash-skador och en kronisk infektion i höger höft efter att mitt bäcken legat fel i flera år efter första olyckan,  därför testar jag nu morfin-plåster för sista tiden har jag fått mer och mer ont igen.
Har tagit smärtstillande sprutor i femton år men sedan min favvo-doktor flyttade har jag försökt klara mej utan och tänkte se om det här är en möjlighet.

Nu till rens-bordet... fullt med lingon och svamp att ta hand om.



Förresten, i fredags var jag och hämtade mina två fat jag gjorde på betongkursen i tisdags och dom blev jättefina.



Fast det här blev väl snarare en skål, gjord av en gammal silverskål jag köpte på Myrorna.
Visar det andra fatet snart.



Det här fatet gjorde jag i helgen i stugan och petade i orange-färgad mosaik som glittrar, tänkt som en ljusbricka.

Nej, nu till rensningen, banne mej!

Kommentarer

Postat av: Ia

Publicerad 2010-09-06 13:06:18

Åh...fina fat!!! Jag fick en tidning av moster som innehöll en del idéer just med betong..så nu ser jag fram emot en kurs i vår med Tyra ;)



Såg att vi kan bilda klubb Du och jag...2 whiplash...jag påstår att ska man göra nåt ska man göra det ordentligt :P

Postat av: Inga M

Publicerad 2010-09-07 22:31:01

Tjusigt kitschigt med betong och blänkande metall ihop!

Ser att Du redan plockat en massa trattisar! Smarrigt! Här har de nog inte börjat på allvar än, även om man kan hitta enstaka exemplar.

Postat av: Inga M

Publicerad 2010-09-07 22:34:52

Två whiplashskador var mycket. Stackars Dig som har fått lida med så mycket smärta som det måste ha gett. Men Du orkar ändå arbeta? Jag bara menar att det skulle kunna vara jobbigt med värk eller medicinpåverkan. När man har ont så blir ju inte tålamodet på topp, åtminstone hos mig. Men Du har kanske blivit härdad.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela