TyraTok

Livet är ett äventyr!

Vanans makt är stor!

Publicerad 2010-09-10 23:31:20 i Allmänt,

Idag ringde en tjej och ville ha blanketter hemsända och när hon sa sin adress hoppade jag till lite, samma gata där min bästis bodde när vi var i skolåldern.
Dock ej samma nummer så jag plitade ner hennes ärende och adress på en lapp.

När jag sedan skulle lägga kuvertet i postfacket hade jag inte skrivit hennes nummer utan automatiskt hade jag skrivt bästisens adress fast jag inte satt min fot där på ca 35 år och jag kan utan minsta problem rabbla upp hennes dåvarande telefonnummer som jag inte heller slagit på lika många år.

Skulle man kanske kunna rensa hjärnan från all denna ovidkommande kunskap och minnen!?

Kommentarer

Postat av: Inga M

Publicerad 2010-09-11 03:57:25

Exakt! Jag håller med Dig, det vore bra med en deleteknapp för minnet. Då kanske man skulle få plats med lite nytt nu på ålderns höst. För glömskan kanske beror på det, att det är för fullt av helt ovidkommande och onödiga saker? Varför envisas min hjärna med att komma ihåg de latinska namnen på alla barnsjukdomarna?

Postat av: Paula

Publicerad 2010-09-12 13:32:47

Hej Zumba! Lät häftigt, lite afrikanskt och vilt, vad gör man på ett sådant pass? Jag har baske mig så ont denna höst så det liknar ingenting. Undrar om det beror på den långa pausen i badandet...hm,,,

Annars verkar det vara full fart på dej, o katterna är helt bedårande! Snart så är det dags även här att välkomna en ny familjemedlem.

Flyttlasset går på torsdag, så nu är packandet i full gång. Kramar från ett rörigt pörte

Postat av: Ia

Publicerad 2010-09-13 09:50:56

Postat av: Ia

Publicerad 2010-09-13 09:51:57

Ops....dumt att skicka en kommentar utan innehåll!!!



Jo, nog är det märkligt att gamla saker kan ligga kvar hur länge som helst och nytt viktigt bara blir borttappat!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela