TyraTok

Livet är ett äventyr!

Vilket sällskap...

Publicerad 2010-09-26 00:09:30 i Allmänt,

... man kan få ibland!



Men nu fick jag inte sånt här fint sällskap utan den här nallen stod uppstoppad och stel i Biltemas entré i Borlänge, där vi var in och handlade lite nödvändiga saker i förmiddags.

Sedan gick vi in i Kupolen och letade jeans till mej för jag hade bara jogging-brallor med mej och vi skulle till Falun med norska vännerna som åkte från sin stuga i Vansbro för att ses.
Nu regnade det så mycket så det blev inget Falun utan vi stannade i 20-årsfirande Kupolen i några timmar för fika och shopping.
Otroligt att Tuna-Tutten fyller 20 år... den byggdes ju nyss??



En sak jag verkligen uppskattar med detta köp-center är att det är så fräsch jämt.
På varje pudra-näsan-rum står en fin väldoftande blomma, vare sej det är jubileum eller inte och det verkar få stå i fred! 
Detta har jag aldrig sett i Västerås... eller någon annanstans.

Nå, jag shoppade en skjorta, en tunika och ett par tights... just ja, vinterkängor också, det var mycket rabatter tack vara firandet.
Nu tror jag att jag överlever vinter och vår vad gäller kläder och skor... ja, jag vet att jag klarar mej! ;o)

Nu har norska vännerna åkt hem till sin stuga i mörkret och broder, mannen och jag äter kvarvarande ost och kex,  dricker lite rödtjut och dividerar... en äkta avkopplingshelg.

Kommentarer

Postat av: Inga M

Publicerad 2010-09-26 09:26:55

Såna där fräscha hygienutrymmen önskar man sig på offentliga toaletter. Allt för ofta är det sunkigt och luktar illa.

Postat av: Berith

Publicerad 2010-09-26 10:59:32

Herrejisses, det är verkligen ovanligt att nåt får stå ifred på offentliga platser. Kul att se!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela