TyraTok

Livet är ett äventyr!

Jag kommer efter här...

Publicerad 2011-04-02 12:42:51 i Allmänt,

... men nu ska jag nog ta igen det. :o)

Jag hade tidigare skickat ut en inbjudan till kollegorna på min lilla enhet, vi är 16 st,  att de skulle komma hem till mej nu i torsdags på lite enkel mat och lite vin.
Tolv stycken kom,  de andra hade förhinder med tidigare planer och det får man ju ta.
 Jag hade dukat upp en salladsbuffé med räkor, kräftstjärtar, skinka, kyckling, ost, bönor och gud vet allt. 
Så fick dom ta en grundsallad och fylla på med det dom vill ha och det verkade gillas av alla.
Istället för söt efterrätt körde jag ostbricka och det gick också hem.
Vi fick dessutom alla plats runt mitt lilla matsalbord så det blev extra gemytligt.

Det var en toppenkväll! 
Min rara chef hade från Västerås stad köpt en såååå himla snygg silverring.




Bilderna gör den inte rättvisa men jag kan lova att min underbara chef har en väldigt god smak!
Hon hade också diktat ihop en så smickrande vers om mej...  tårarna var inte långt bort när de sjöng och hurrade här så taket nästan höjdes någon decimeter.
Den slutade med att det var en sådan lycka att de kunde mej från badet knycka, haha.

En fin växt fick jag också,  naturligtvis i lila kruka!


(Den lilla tavlan som skymtar kom med posten från Östersund, dotter D har tecknat av Tequila i sin fåtölj, så himla fin.)

Kollegorna hade dessutom knepat och knåpat ihop ett häfte om mej,  naturligtvis på lila papper och med lila snören.



Jättekul!
Och på sista sidan står det att presenten från dem kommer den 14 april,  jag fick för ett tag sedan order om att boka den kvällen i almanackan men fick inte reda på varför.
Det fick jag inte nu heller,  så det blir spännande.

Jag är helt hänförd över min tur att komma till den arbetsplatsen med dessa underbara människor!
Synd att vi är under omdaning men med lite tur kommer vi att fortsätta tillsammans... vi får se.

Katterna gjorde också succé!
 De vart väldigt ompysslade när de väl vande sej vid allt folk (igen) och de höll The Olle & Lasse show uppe i sitt träd när de blev varma i pälsen, till allas lycka. :o)



Kollega M ville gärna busa upp dem ännu mer och det lyckades hon med! :o)

*** ***** ***

Jag vill här nu åter igen tacka alla för gratulationer via bloggen, FB, post, SMS och besök.
Jag vill också tacka mannen för att han hela tiden skött marktjänst och diskat sej blå efter mina kalas!

Kort och gott...  jag tror jag fyller femtio nästa år också!

Kommentarer

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2011-04-02 13:13:33

Kan det bli bättre? Har aldrig hört om att någon vill fylla femtio igen, haha, men det är klart, då håller du ju dig ungdomlig...

Grå trist lördag, ingen snösmältning som märks, det blir gardinupphängning istället för uteaktiviteter

Kram

Postat av: Znogge

Publicerad 2011-04-02 13:46:45

Vår yngsta dotter har en liknande ring så jag vet att de är mycket eleganta. Stilrena men ändå lite tuffa tycker jag!



Kram

Postat av: Dansbandsfrun

Publicerad 2011-04-02 22:32:58

Grattis i efterskott o jag måste genast sno din salladsbuffè-ide (oj vad jag rimmar)

Det är ju kanon!

Ringen är SUPERSNYGG.

ha det jättebra nu/kram

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2011-04-03 06:39:55

Salladsbufféidèn låter jättebra, den ska jag använda vid tillfälle. Och sen blir jag ju imponerad över Dina utrymmen; runt lilla bordet ryms 16 stycken!

Postat av: Berith

Publicerad 2011-04-03 08:29:42

Kul att det blev lyckat. Det är såna stunder man minns längre fram!



Kramen

Berith

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela