TyraTok

Livet är ett äventyr!

Rivstart...

Publicerad 2011-04-22 13:14:17 i Allmänt,

... blev det i förmiddags minsann.

Jag hade äntligen den stora lyckan att somna om en morgon för en viss klantskalle... jag säger inga namn... men hon hade i alla fall ingen tanke på att vardags-alarm stod inställt på mobilen igår kväll så hennes mobil började slamra kvart i sju i morse... suck.

Vips var katterna vakna och pigga... förutom sitt nattliga lilla race runt 02.30-tiden förstås... och jag fick kämpa och slita för att somna om.  Till slut gick mannen upp och tog katterna ur sovrummet men då var jag pigg och tänkte gå upp... fast vad som hände sedan vet jag inte men rätt som det var öppnades dörren och det deklarerades att klockan var 10.30!!
Wow... länge sedan jag sov så länge men jag känner ju att jag ligger efter med nattsömnen för de här två små marodörerna är nattpigga.

Nå... jag såsade ut i morgonrocken och satte mej vid datorn för mannen satt och band flugor men rätt som det var skulle vi åka och hämta husbilen!?
Va, va va??
"Jamen jag sa i går att vi skulle vara där till 12..."

Har jag inte hört,  muttrade jag och fick igång mej på fem röda...  och det var faktiskt skönt att komma ut till E på landet en stund,  prata lite skit och se hästarna lunka i hagarna.
Åh,  jag vill bo på landet!



Mannen skulle vidare in i byhåla för att hämte en cykel han fått och leverera en tunna från E till Ö så jag brände hem i röda faran.
Hittade nämligen ett SMS i mobilen medan vi stod därute... exmake bjuder på påskalamm klockan tre och jag måste ju hinna med dusch och helst hårfärgning före... det var ju det jag hade planerat som förmiddagsaktivitet. :o)

Påskkram till er alla!

Kommentarer

Postat av: Znogge

Publicerad 2011-04-22 14:07:52

Och en påskkram i retur till dig. Hoppas ni får en härlig helg!

Postat av: åsa

Publicerad 2011-04-22 23:34:43

Kan VERKLIGEN intyga att det inte blir mycket sammanhängande sömn med ungkatter i huset...

Trött, tröttare, tröttast kan man känna sig ibland, men det är det ju värt (försöker intala mig det själv)för visst älskar man kattkräken, trots allt!

Ha dé!

Postat av: Britt

Publicerad 2011-04-22 23:54:53

Många påskkramar i retur.



Det känns som jag är glad att jag inga kattungar har...

Postat av: Herta

Publicerad 2011-04-24 15:37:07

Ja påskalamm kan man aldrig missa. Tycker f.ö att Dina katter verkar vara otroligt kreativa.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela