TyraTok

Livet är ett äventyr!

Andra veckan...

Publicerad 2011-08-09 10:26:47 i Allmänt,

... i augusti och man känner en ganska markant temperaturskillnad - snyft!

Det får inte bli höst än...
Inte för att jag inte gillar hösten men jag känner att jag inte gjort ett smack vettigt den här sommaren,  mina tankar och planer gick i stöpet tyvärr.
Tre dagars luffande i husbilen känns inte som nog men men...  får planera bättre nästa sommar.

Har en vecka kvar innan jobbet kallar,  blir vädret sämre ska jag nog börja lite lättare renovering här hemma,  annars blir det nog stugan igen.
Måste även ta mej i kragen och ta lille Lasse till veterinären... i helgen fick jag tvätta kläder åt folk som fått dem nedpinkade av katten... suck.
Känns inte kul alls men vad gör man?

Kommentarer

Postat av: Stattinskan

Publicerad 2011-08-10 06:35:55

Ja visst känns det redan skillnad i temperaturen. Fast jag kan tycka att hösten är ganska skön. Hög klar luft, vackra färger och värmeljus kan eldas ;-)

Gomorron

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2011-08-10 07:34:11

Det känns som höst i luften, visst. Men till skillnad från Dig så ser jag fram emot det med förväntan. Tänk, jag ska vara ledig en dag i veckan kommande läsår och vi gillar verkligen de här dagarna i skogen med hundarna och jakt och lite kylig luft.



Men jag har inte fått nåt gjort under sommaren, inget av det jag tänkte. Jag har, liksom Du tror jag, lajat runt och umgåtts och ätit god mat. Vi är nog inte tillräckligt disciplinerade och välplanerade Du och jag. ;-))

Postat av: Britt

Publicerad 2011-08-12 18:40:49

Det viktiga är ju att få vara ledig och äga sin egen tid. Att ladda batterierna och få lata sig lite. Fast visst är det roligare om det är sol och varmt. Jag tror nog det hinner komma några värmeböljor till innan hösten kommer för gott.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela