TyraTok

Livet är ett äventyr!

Ingen trängsel...

Publicerad 2011-12-18 19:54:25 i Allmänt,

... i butikerna trots att parkeringen till Tuna Park var full och jag tycker synd om de stackarna som fick stå i det usla vädret och dirgera bilarna till de få tomma luckorna som fanns. 

Jag hittade en sjal på Joy för 99 kr men med butikens helgrabatt blev det bara 79 kr!
Tack för det!
Dotter J hittade en svart sammetsklänning för 479:- som satt som en smäck och pank som hon är så fick modern hosta upp det med orden: Detta är den födelsedagspresent!
Hon fyller sista januari och vid det laget har jag glömt det och handlar något annat,  det vet hon säkert, haha.

Vi fick många hintar vad pojkvännen T önskar sej och det var bra för där har det varit lite stillestånd.
Mannen köpte nya kraftiga vinterdojor och var nöjd med det.
Jag sprang på kompis C och stod länge och pratade så de andra hade hunnit leta igenom hela köpcentret för jag hade ju bara sagt att jag skulle på muggen och de trodde jag svimmat där inne.

Nå, när vi sammanstrålat intog vi god lunch i restaurangen och tittade på paren som buggade till tomtens sång.



Både dotter J och jag kan bugga och har dansat en hel del så vi kritiserade glatt, haha, såna är vi.

När vi handlat klart åkte vi till Åsby trädgård,  där T aldrig hade varit.
Gillade den här miljön skarpt!



Så maffiga betongmöbler!!
T jobbar på snickarfirma nu och lär sej gjuta... hmmm... ;o)
Tänk att ha sådana här ute i trädgården!

Vi köpte julgransfot för den hittar vi inte nu och lite annat krafs innan vi åkte hemåt och jag slocknade som ett litet ljus i soffan efter denna heldag.
Nu snarkar mannen i soffhörnan istället och jag ska försöka ta mej i kragen med mina julkort i sista stund.

Kommentarer

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2011-12-19 05:32:24

Vilka spännande möbler! Undrar hur de blir ute efter ett tag? Men borde fungera.



Här tog vi oss i kragen med julkorten igår kväll. Hade eg bestämt oss för att avstå och skicka hälsningar bara via nätet. Men nu blev det så igen!

Postat av: Znogge

Publicerad 2011-12-19 06:21:47

Bättre sent än aldrig ;-) Men visst är det mycket nu!

Postat av: Selma

Publicerad 2011-12-19 16:09:39

Jag har fortfarande värsta julklappen kvar.

Postat av: Zarah

Publicerad 2011-12-19 21:49:17

Ungarna våra är inte dumma, de vet hur mammor ska smörjas. Önskar dig en GOD JUL!

Postat av: essay writing

Publicerad 2011-12-20 01:49:56

This is a tradtional crazyness before christmas!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela