TyraTok

Livet är ett äventyr!

Njuter av...

Publicerad 2011-12-03 20:49:04 i Allmänt,

... att sitta hemma i soffan ikväll med ett glas rött, mätt efter god älggryta med Så mycket bättre på TV:n.

Torsdagen blev intensiv och kvällen riktigt nice med lite förfest i chefens svit på brukshotellet,  sedan jättegott julbord med underhållning av servitörerna, ungefär som Wallmans.
Cheeeze vad svettig jag var när jag kom till rummet framemot nattkröken efter mycket sjungande och dansande.
Vi lyckades till och med få igång långborden runt oss på våra nubbevisor. 

Åh vad jag sov underbart gott i min stora säng.
Ingen Olle som pep och kravlade på mej och ingen man som skrek AJ varje gång han vände sej. :o)



Men lite sällskap hade jag i alla fall, haha.  Skickade hem detta foto till mannen så han skulle se att jag var omhuldad i natten. ;o)
(Ni som har FB har ju sett min lilla skumtomte-följetong där.)

Bäst av allt är förstås hotellfrullen,  aldrig äter man väl frukost som då!
Mycket diskuterande och grupparbetande under fredagen, jättegod lunch med efterföljande promenad runt Skantzsjön... hade ingen aning om det är så fint där fast jag bor så nära!
När vi avslutade vid fyra-tiden åkte vi ner till Åsby trädgård innan vi åkte mot Västerås.

Väl hemma var det bara att svida om och piffa till sej,  ta lite vin med sej ner till expeditionen bredvid min port.
Där satt styrelsen för bostadsrättsföreningen och fritidskomittén och myste i stearinljusens sken och det var kul att träffa gamla kända ansikten och prata ifatt vad som hänt under de sex åren jag varit härifrån.
Vid 18.30 åkte vi ner till Varda för att äta julbord och naturligtvis proppade man i sej.

Halva gänget blev sittande kvar och andra halvan åkte hem efter några timmar och jag blev kluven... hade varit kul att fortsätta ut i natten men jag kände mej för sliten... nu är jag gammal när jag väljer bort en kul utekväll minsann!
Nå, det var nog tur i alla fall för jag vaknade vid sextiden imorse med lite skallebank, antagligen av de två nubbarna jag klämde i mej i kombo med vitt vin.
Meeen... det sov jag bort och och eftermiddagen tillbringade jag med dotter J på Erikslund, piuh vad mycket folk och varmt fast vi höll oss till de stora butikerna Nisses, IKEA och ICA Maxi.

Apropå mannens knä... han fick svar från röntgen i fredags.
Sjukgymnasten sa när hon undersökte att det var en förslitning som kommer med åldern och han har fått behandling för det under några veckor.
Men det visade sej att han har en spricka i menisken,  har jag aldrig hört talas om?
Vätskebildning vid muskelfästena också... undrar vad man gör åt sådana saker tro..?

Kommentarer

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2011-12-04 22:39:08

Hmm förmodligen kommer han att bannlysas från allt vad julstädning heter och annat betungande husarbete i samband med helgerna.



Visst vore det ty´piskt!

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2011-12-04 22:39:35

Hmm förmodligen kommer han att bannlysas från allt vad julstädning heter och annat betungande husarbete i samband med helgerna.



Visst vore det ty´piskt!

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2011-12-05 12:21:13

Hej du gamla mossiga tant! Så du pallade inte med två festkvällar i rad? Du, jag vet inte när jag senast ens har haft chansen...

Men det var ju en trevlig tillställning med övernattning, trist med mannens knä! Kanske ska dom tömma det på vätska?

Ha en fin början på veckan, halt och soligt hos mig!

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela