TyraTok

Livet är ett äventyr!

Så blev det jul i år också...

Publicerad 2011-12-24 01:03:56 i Allmänt,

... och jag är väl i stort sett klar... har gjort rödbetssallad för första gången,  knäck med smak av kanel, kardemumma och vanliga, köttbullar på älgfärs och kokat den ekologiska skinkan som blev väldans god!
Var nog värt de extra kronorna den kostade!

Pakenten är inslagna,  kuvert iordninggjorda... enda paniken var med tofflorna till broder... helt plötsligt var dom borta!
Hur långt kan dom komma i en tvåa?  
Ja, möjligen om sonen tog dom på fötterna när han gick på fest då... haha.

Närå,   dom dök upp i vårt stökiga sovrum och ligger nu fint inslagna under granen.



Olle är lite nyfiken på paketen... vad besviken han ska bli imorgon när han inte får något!
Fast han får mycket godbitar i alla fall,  fårfiol,  skinka och rökt regnbåge så jag tror inte han klagar.
Eventuellt får han en kompis snart också... jag klurar...

Annars är det bara lite smått att röja imorgon...



Men det stökar jag undan när kidsen är hos faderns släkt på jullunch.
Då blir det också en vända till kyrkogården och besök av två av mannens barn och till kvällen kommer min klan... förutom yngsta dotter D då som tillbringar julen med hundar, katter och sambo hemma i Yxsjö... lite ledsamt men så är det.  Tror det är första julen som inte alla barnen är hemma men det är väl bara att vänja sej.
Hoppas dom har Skype... det måste jag kolla upp!

Nu ska jag krypa till kojs och lyssna på mannens skrik... han har vridit till knäet igen så nu är det ännu värre... stackaren.
Nu förstår jag hur männen känner sej under en förlossning... jättejobbigt att se någon annan ha så ont och inte kunna göra något.

Hoppas ni alla får en underbar jul!


Kommentarer

Postat av: Zarah

Publicerad 2011-12-24 07:35:21

Önskar även dig en underbar jul!

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2011-12-24 09:06:08

Olle ser ut att uppskatta granen!

GOD JUL!

Postat av: Britt

Publicerad 2011-12-24 14:50:31

Oj vad duktig du är. Här blir det mycket helfabrikat till jul.



Ha en riktigt God Jul du med!

Postat av: Densa

Publicerad 2011-12-26 23:48:35

Det var väl inte första julen jag var borta, jue :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela