TyraTok

Livet är ett äventyr!

Det kændes lite bættre...

Publicerad 2011-02-26 16:15:31 i Allmänt,

... att vakna idag... så dær som det gør nær en stor press liksom slæppt.
Mycket återstår men ændå...  det får man ta itu med senare.

Vi for ner till byn idag nær mannens son kom hit med bilen och hæmtade oss.  Strosade runt lite och sammanstrålade med mannens ena dotter och sværson før fika.
Sværsonen hade precis anlænt från Bodø... han missade begravningen før flygen var instællda p g a det dåliga vædret igår.

Idag tøar det och ær 7 plusgrader,  men igår var det uruselt væder med regn och blåst.
Inget bra begravningsvæder alls...

Nå, idag i byn køpte jag ett armband før hela 12 kr men sedan dræmde jag till med en dunjacka før 1349 kr,  halva priset.
Har nog aldrig haft en sådan dyr jacka men den lær hålla några år hoppas jag.
Lite ljus på Nille handlade jag också... lika bra nær det reas.
Fint garn køpte jag också, børjade sticka mej en halsduk direkt jag kom hem hit till huset igen.

Eftersom vi ska tillaga tacos ikvæll med tre av mannens fyra barn och två av deras kusiner så knallade vi in på Vinmonopolet... eh... ja... vad sægs om 339 kr før en 3-liters tetra JP?!
Man får dricka med andakt...

Kommentarer

Postat av: Maggan

Publicerad 2011-02-27 00:10:38

När jag läste och såg hur de slet dunen av levande fåglar höll jag på att dö ... en dunjacka hade jag som var många år gammal, sa att den får hålla, för en ny dunjacka köper jag aldrig.

Snacka om att jag blev snopen när jag fick för mig att tvätta den i maskinen hemma en dag. Allt dun samlades längst ner och övriga jackan var helt tom. Min tomma skalle hade glömt att notera att jag efter varje vinter lämnat in jackan på kemtvätt.

Så nu har jag ingen dunis och ingen ny lär det bli för min del hur sköna de än är.

Nu får du sluta åka på begravningar, ruskigt så tätt de har kommit för dig.

Kram och ha det gott

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2011-02-28 11:04:42

Det är just det där Du skriver om; priset på vin och sprit, som gör att Årjäng blomstrar. Vi har en strid ström av norrmän som kommer hit och handlar, både det och annat. Godis är också en stor vara här och vi har hela stora varuhus som säljer till våra norska grannar för det är vansinnigt dyrt i Norge.



När Du kommer hem igen så är jag nog färdig runt byrån och ska ta en bild så får

Du se.

Ha det gott!

Postat av: Mia

Publicerad 2011-03-05 21:09:47

Ja Norge är inget lågprisland för oss...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela