TyraTok

Livet är ett äventyr!

Hemma igen...

Publicerad 2011-02-28 18:53:49 i Allmänt,

... och det kändes så skönt att få kasta in väskorna och kravla ner i sin egen säng strax efter klockan sex imorse.  Några timmars sömn blev det i alla fall innan dagsljuset väckte oss.

Jag hörde sonen, som bott här och varit kattvakt stöka i köket men var alldeles för trött för att gå upp och heja innan han försvann till sin skola.

Sexton timmar i bil två gånger under samma vecka sätter sina spår i kroppen,  ja faktiskt även i knoppen för jag spänner mej mycket när det blir mörkt.
Ser dåligt och har en gång krockat med en älg på mörk väg så jag åker helst i dagsljus.

En fördel är förstås att man fått träffa sin dotter D med pojkvän och Tequila plus katten Chabo två gånger.
Det blir ju inte så ofta när de bor så långt bort.




Tequila fick visa sina konster för gamla husse.
Mannen fick dessutom ett vackert tryck i försenad födelsedagspresent av dotter D.

För att hålla oss vakna och fördriva tiden har vi strövat på IKEA under eftermiddagen,  tittat på olika kök och så köpte jag en praktisk liten hurts.
Måste ju börja sortera för att minimera mina pysselgrejer inför flytten...  åjåj.
Det verkar dessutom komma långväga främmande från två grannländer om några veckor så då behöver vi plats i bägge rummen för övernattande gäster så en grov resning måste göras ur den aspekten också.

Får se när vi måste åka uppåt igen för att hjälpa till att tömma och städa ur det stora huset som blev tomt nu...



Mosjöen ligger otroligt vackert vid norska kusten med fjäll och fjord
 Jag hoppas att vi kommer att åka dit då och då även om vi inte längre kommer att ha boende fixat för oss.




Kommentarer

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2011-02-28 22:30:59

Visst är det sorgligt när en era tar slut och man inte har anledning längre att besöka ställen. Jag var hela barndomssomrarna i en liten stad som heter Lovisa i Finland och när den sista släktingen dog för tiotalet år sedan tog besöken helt slut.

Men men inget är för evigt, bara att gilla läget, allt har sin tid.

Kramen

Postat av: Ia

Publicerad 2011-03-01 16:10:27

Skönt att se att Du är hemma igen och att allt under förutsättningarna gått bra...välkommen!!!!!



Smakade vinet 339 kronor gott ;)

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2011-03-02 06:51:07

Vilka mäktiga vyer!

Måste vara skönt att vara hemma igen. Såna där långa bilturer gör vi ju ibland upp till dotter i Umeå, men jag vägrar åka i ett sträck utan övernattning, blir helt ledbruten av att sitta 12-15 timmar i bil.

Postat av: Selma

Publicerad 2011-03-03 10:39:14

Norge är vackert, dit vill man ofta.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela