TyraTok

Livet är ett äventyr!

Inte min dag idag...

Publicerad 2011-02-03 14:15:19 i Allmänt,

... näe, inte alls min dag idag!

För en gångs skull var jag ute i god tid när jag skulle till jobbet och när jag står färdigklädd med hörlurarna i handen hittar jag inte mobilen.
Letar som en tok medan jag blir svettigare och svettigare, tittade till och med i kylskåpet för ibland är man ju rätt snurrig.

För en gångs skull saknade jag hemtelefonen för då hade jag kunnat ringa till den... mannen sov och inte ville jag väcka honom för en sådan här skitsak.
Hans mobil ligger bredvid hans säng så den kom jag inte åt och jag vet inte ens hur man ringer på den moderna saken. :o)
Till slut hittade jag min svarta mobil på den svarta fleece-pläden i soffan där den absout inte syntes.

Väl ute står bussen på hållplatsen så jag tänkte ta den för att inte bli alltför sen men jag insåg snabbt att i denna glashalka var det inte läge att kuta så jag lät den åka och började gå.
Cheeez vilka omvägar man fick gå... det var så halt överallt att man sneddade hit och dit, fick vända och gå en annan väg osv.
Jag kom tjugo minuter för sent till jobbet och då hade jag väl gått en halvmil extra med alla turer.

Nu ringde mannen...  jag hade fått en räkning på 399 kr för en personlighetstest jag gjorde på Fejan... trodde ju förstås det var något sånt där gratis ploj-test... FAN!

Spännande att se hur dagen fortsätter... eller inte...

Kommentarer

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2011-02-03 20:59:52

Betala för guds skull inte! Det står om testerna i kvällsblaskorna idag, har inte läst så noga, men det har inkommit flera hundra anmälningar till Konsumentverket! Ta o uppdatera dig hur du ska gå tillväga!

Ja fy va snorhalt det är nu, imorgon ska jag handla broddar! Lagom tills asfalten tittar fram, men det kommer ett bakslag, våren är inte här på riktigt, inte ännu!

Bonaden du köpte, vad gav du för den? Jag betalade 125,- och den är i toppskick så jag är nöjd. I en sommarstuga passar den ju allra bäst, men vi har så trista ljusgula tapeter i sovrummet så jag ville ha en färgklick som gjorde rummet lite mera ombonat

Kramen

Postat av: Inga M

Publicerad 2011-02-04 07:30:46

Jag skulle vilja ha såna där broddskor som finns hos Lotten på hennes blogg. Mina halkspiraler som var så bra, har jag förlagt någonstans. Och isbroddarna för sparkfärd är lite för kraftiga för vanligt gående, men duger i nödfall. Jag har dem på mig här i Nora (Åkerby) annars hade jag slagit ihjäl mig.

Postat av: Berith

Publicerad 2011-02-04 08:52:16

Hoppas att du trots allt fick en bra dag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela