TyraTok

Livet är ett äventyr!

Otursdag...

Publicerad 2011-02-18 13:42:37 i Allmänt,

... blev min första tanke när jag stod med mina 22 kr i mynt för att få ut bussbiljetten ur maskinen. 
Helt plötsligt hade lolaltrafiken höjt summan till 25 hutlösa kr för en busstur ner till staden!

Femton miusgrader och lite försening lockade inte till promenad direkt.
Som tur var testade jag busskortet och det fanns en gång kvar på det.

Nu på lunchen tog jag mej i kragen och knallade till Scorett med mina trasiga stövlar.
Kvittot har jag inte hittat men på kartongen satt koder och lappar så dom skulle knappast kunna tro att jag stulit dem... fast kartongen var lite söndertuggad i kanterna av katterna. :o)

Nå, tjejen godtog kartongen och jag fick ett presentkort på 399 pix, hittade med kollega M:s hjälp ett par snygga svarta stövlar för halva reapriset.
Så för endast 125 kr har jag något att ha på fossingarna på begravningen.

På måndag måste jag gå dit igen och se om jag inte kan fynda mer för resten av presentkortet för det var mycket fint på rean men butiken är trång med 1000 kokheta strålkastare som gör att en 49-årig liten varmt klädd tant inte orkar vara där inne särskilt länge.

Nu ringde mannen och meddelade att det blir lövbiff med potatiskroketter till mat ikväll så nu längtar jag hem.
Han är lite nedslagen stackaren så det har inte blivit några långa arbetsdagar för mej sista dagarna.

Dotter J får inte stanna på sitt behandlingshem utan hon kastas hem efter tre avgiftgninsveckor, jäkla skit.
Vad jag tycker ska jag inte skriva här för det blir tröttsamt att läsa... 
.
Soc vill väl helst att hon ska bo på ett kvinnohem som hon gjorde en period efter förra behandlingen men hon vantrivdes där i den deprimerande miljön med tjejer som hade hemska livsöden bakom sej,  och det kan jag förstå.
Men hon klarar nog inte heller att vara ensam hemma i lägenheten när inte T är hemma... får se hur detta ska lösas... och inte känns det bra att jag måste åka iväg när hon kommer hem men hon har ju far och bror och morbror som får stötta.

Kommentarer

Postat av: Ia

Publicerad 2011-02-18 15:07:02

VA???? Menar Du att de höjt avgiften igen? Det är ju sanslöst dyrt att åka buss i den här stan!!!

Postat av: Ia

Publicerad 2011-02-18 15:08:53

Vet Du....jag var tvungen att gå in på ders sida och kolla...där står det 22 kronor så om jag vore Du skulle jag baske mig ringa och gnälla...där om någonstans ska det väl stå rätt priser!!!



http://vl.se/template2010/Page2010____6357.aspx

Postat av: Znogge

Publicerad 2011-02-18 23:03:04

Skönt att det ordnde sig på Scorett i alla fall. Men med dotter J låter det så där...



Kram

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2011-02-19 00:02:40

Jobbigt för dotter J! Hoppas att det ordnar sig. Jag antar att man är rätt maktlös och utlämnad åt andras lite godtyckliga beslut när det blir så här.

Postat av: Berith

Publicerad 2011-02-19 09:24:55

Ja du Titti, hoppas det löser sig på bästa sätt för J. Ni har väl nog ändå tycker jag. Kramen

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2011-02-19 12:37:06

Det är bra att dottern har backup för dig nu när ni ska åka, förstår att det känns oroligt, och kan inte begripa hur samhället tänker!

Följer också min dotters kamp för Benjamin som har ADHD och skolan går åt helsefyr. Han går i sjuan fast nu går han inte längre till skolan....hon kämpar som ett djur för att få kortare dagar o en mindre klass åt honom, men si inte finns det resurser inte. Nu ska hon göra en anmälan till skolinpektionen.

Lycka till på er tunga resa norröver

Kramen

Postat av: Selma

Publicerad 2011-02-19 17:21:26

Det låter som du har det tjorvigt. Hoppas att allt ändå löser sig.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela