TyraTok

Livet är ett äventyr!

Pustar ut...

Publicerad 2011-02-23 14:21:36 i Allmänt,

... ut før den långa bilfærden gick bra,  vi startade från Væsterås kl 13.15 igår och var framme hær i Mosjøen kl fem imorse efter diverse stopp.
Bland annat var vi in en vænda till dotte D i Nælden och fikade. :o)

Nær vi kom till Åre var det 28 grader kallt men senare på norska sidan var det 32 grader i skogarna.  Huuuuu... lite nervøs var jag allt att bilen skulle lægga av och vi skulle bli stående och frysa ihjæl.

Hoppade direkt i en færdigbæddad mjuk sæng och sov till tio,  nu ær det sol och 16 minusgrader, vi væntar på att præsten ska komma hit och prata om begravningen.
Kænns konstigt att komma hit nær inte sværmor ær hær længre.

Det gick inte lika bra før dotter J på lasarettet igår førmiddag.
Nær dom fick bort gipset och skulle plocka bort stiften hittade dom in de små rackarna!?
Alltså blir det en operation næsta vecka... suck...  men inte mycket att gøra åt det.

Kommentarer

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2011-02-23 16:41:42

Skönt att resan gick bra, det är kallt här också, -25 i morse, man kan hålla sig för skratt

Kram

Postat av: Berith

Publicerad 2011-02-24 06:58:05

Härligt att resan gick bra! Här hemma är det också kallt. Vårt vatten har fryst under natten....inte kul!

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2011-02-24 07:10:31

Såna där resor i bitande köld gör mig också lite nervös. Även om man har klätt på sig ordentligt så kan det ta lång tid att ta sig till bebyggda trakter där ute i ödemarken. Och nu efter att vår präst frös ihjäl i sin havererade bil så tänker man sig för.



Ha det så gott det går mitt uppe i alla sorg. ´Sorg är svårt och jag antar att den präglar Era liv nu en tid framöver. Jag skrev lite om min igår kväll. Den finns fortfarande kvar och känns alldeles färsk fast det snart är ett år sedan min mammam gick bort.

Postat av: E

Publicerad 2011-02-24 12:21:08

Men är det ingen ände på Js elände? Jag håller tummarna för att allt går bra för henne nu. Och jag håller tummarna för er med där uppe i den kalla nord. Kram//E

Postat av: Selma

Publicerad 2011-02-25 11:11:15

Det är lite otäckt när det är så till den milda grad kallt.

Postat av: Mia

Publicerad 2011-03-05 18:14:18

När det är så kallt så vill man helst vara inomhus. Att vara ute i bil i trakter som inte är så tätt bebyggda, kan kännas litet läskigt då. Jag hoppas ni kommit hem igen och att begravningen kändes fin och värdig... om den nu har varit. Kanske endast på planeringsstadiet än!? Tänker på er.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela