TyraTok

Livet är ett äventyr!

Kattexpert...

Publicerad 2011-01-25 10:26:15 i Allmänt,

... kan man då rakt inte kalla sej!



När jag kom till veterinärmottagningen vid tre-tiden igår sa de i receptionen att jag inte hade någon katt-tjej att hämta ut!?
Första tanken som for igenom knoppen var att hon hade dött... sjukt att framföra det så här tänkte jag.
Dom skrattade och berättade att Tekla också är en kille, inte en tjej som vi hela tiden tagit för givet eftersom T och E sa så från början.
Jag bara stod och gapade och tänkte att nu har dom fattat fel!
Strax innan hade det gått ut en kille med en röd katt i bur,  en likadan bur som jag har så jag tänkte direkt att de har blandat ihop katterna... men så var det inte alltså.

Det är ju en liten katt,  mycket mindre än brorsan och även veterinären tog för givet att det var en tjej för de hade lagt upp henne på rygg och börjat raka henne på magen när de fick se att det var en honom! :D
Nu fick jag raskt hitta på ett nytt namn till journalen så det fick bli Jazz, tycker det passar ihop med Trizz.

Fast när jag kom hem och lillkillen vacklade ur sin bur sa mannen direkt att då blir det Lasse, suck... så nu är det Olle och Lasse-liten till vardags men Trizz och Jazz i officiella sammanhang, haha.

De var lite loja under eftermiddag och kväll... inte ens Olle var så sugen på mat men mot natten kom de igång igen, skönt.

Kommentarer

Postat av: Berith

Publicerad 2011-01-25 17:30:43

He he, förstår att det känns virrigt....tänk så det kan bli!

Postat av: åsa

Publicerad 2011-01-25 19:15:03

Så snopet!

Ha dé!

Postat av: anne

Publicerad 2011-01-25 20:01:08

Hahahaaa!!! Jag förstår att de tyckte det var kul att ge dig den informationen!



Men så himla snopet ändå!

Postat av: Ia

Publicerad 2011-01-26 13:28:13

Tack för dagens goda skratt ;)

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2011-01-29 06:25:00

Jazz är ett fint namn! Det heter vår stora snälla stövare!

Postat av: Mia

Publicerad 2011-01-30 11:51:35

hehe.... könsbyte...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela