TyraTok

Livet är ett äventyr!

Fredag igen...

Publicerad 2011-07-29 12:02:48 i Allmänt,

... och den åttonde dagen av mina semesterdagar. 

Då har jag bara räknat vardagar...  har alltså elva vardagar kvar och sex helgdagar! :o)
En enda av dessa dagar har jag kunnat sola och bada hittills men det gör inget.
Huvudsaken är att regnet inte vräker ner och den enda dagen det regnat var när vi var i Rättvik.

Imorse fick jag SMS från bästa A, hon blev farmor inatt så grattis till första barnbarnet, en liten Leo!
Hennes gamle far fyller för övrigt år idag, en bra bit över åttio men pigg som en mört så han fick en fin present i form av första barnbarnsbarnet.

Dotter D for upp till stugan igår igen efter några dagar i staden så vi hann umgås lite i alla fall.
Efter helgen åker dom upp till sin nyköpta gård i Åsele.
Hoppas att A och jag kan göra en resa dit senare i sommar.
De ska dessutom hämta hem en valp nästa måndag... hur avundsjuk är inte jag då.



Så himla söööt! 
En blandning av rottis, doberman och huskey så det lär bli en liten tuff tjej men ska de bo ute i obygden behövs en vakthund.
Tequila börjar höra dåligt men rottis-skallet är det inget fel på fast som vakthund är hon alldeles för snäll och gammal.

Jahapp... vad ska man göra av den här fredagen då... dammsuga är då helt klart ett måste.
Det blåser lite ute men är inte kallt kände jag när jag gick en 45 minuters prommis före frukost.
Kanske packa lite mer av sonens grejer eftersom han får hämta nyckeln till sin nya lägenhet i Norrköping på måndag.  Då kan han flytta ner en hel del grejer även om själv inte flyttar ner ordentligt förrän till skolstart.

Angående lappen han fick och det svaret han skrev själv har inget mer hänt fast han tog ner sina målningar i alla fall... synd tyckte jag... han skulle varit mer rebellisk och låtit dem sitta ett tag till men det måste han ju avgöra själv.
Han ska i alla fall få måla på ett fest-arrangemang här i staden på lördag.

Nehejnej,  lite mer kaffe innan jag valsar runt med slangen.

Kommentarer

Postat av: Inga Magnusson

Publicerad 2011-07-30 11:15:12

Vilken vacker lite älskling! Såna här är bara så ljuvliga. visserligen har vi två hundar i bästa åldern, men jag planerar alltid för nästa valp. Det blir nog en annan stövarras nästa gång.



Låter som om Du har en bra och lagom ansträngande semester. Hoppas Du slipper fler migränattacker.

Postat av: Stattinskan

Publicerad 2011-07-31 07:03:27

LYLLO DIG - som bara har fredag idag ;-D ;-D

Vilken underbar lite valp! Jag saknar så att ha hund, men jag tycker inte att det är OK för hunden när jag bor mitt i Malmö!

Gomorron till dig och söndagen :-)

Postat av: Anka

Publicerad 2011-08-06 22:19:45

Guuuuuu så söt :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela