TyraTok

Livet är ett äventyr!

Solen skiner...

Publicerad 2011-07-27 09:56:52 i Allmänt,

... från klarblå himmel, huvudvärken är helt borta och jag har semester! :o)

I förrgår kväll åkte vi ut och plockade en hel del kantareller och lite blåbär.
Ja, lite hallon också i sanningens namn men det blev inga mängder bär som det blev med svampen.
Den här mannan har ta mej 17 fotografiskt minne,  han vet var varje svamp står i den skogen vi brukar gå i och det är ju bra för mej,  han äter inte svamp.
Jag fyllde faktiskt en liten påse själv också,  dock på långa vägar så mycket som i hans påse.

Efter det åkte vi till suringen Ö med fru K för att diskutera när de ville låna husbilen och där fick man sej minsann både kaffe och en gin och tonic! :o)
Plockade också lite körsbär men hela min skörd av bär och svamp gav jag till dotter J när vi återvände till staden.

Igår gick jag över till bästa A för en fika och så ville hon också ut och leta svamp.  Hon bor nära en skog så vi knallade runt i spåret där och hon kutade ut och in i skogen medan jag mest stod under träd för att undvika regnet som kom.  Jag hade bara tunna kläder och ville inte se ut som om jag deltog i en miss-wet-t-shirt-tävling,  haha..
Jag hittade dock några små gulingarn men dom hamnade i hennes påse.

När mannen kom hem från fiske gick vi till pizzerian och åt och jag fick ett glas vitt till pizzan! 
Semesterkänsla! :o)
Sedan åkte vi ut och fiskade eftersom vädret var så lovely men inget napp.
Känner i höfterna idag att jag gått mycket de sista två dagarna så idag blir det lugnare aktiviteter,  helst vill jag nog åka till stranden... vi får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela