TyraTok

Livet är ett äventyr!

Två skälvande dagar...

Publicerad 2011-07-17 23:46:06 i Allmänt,

... kvar att arbeta innan semestern börjar!

Tjuvstartade med norskt främmande i torsdags kväll då vi började med besök på vårt stora nya IKEA och fortsatte med tågresa till huvudstaden på fredagmorgon.
Knallade runt i den kungliga hufvudstaden hela dagen och vi lyckades till och med visa R och M vaktavlösning vid slottet.



Strama grabbar och en tjej!
Tjejen stod i kuren när vi kom och nu mer får man tilltala vakten och bli fotograferad bredvid... vill minnas från förr att de inte fick röra en min... eller minns jag fel?



Vi fikade gott och gonade oss med glass inne på slottsgården.



Så tog vi en taxi ner till Värtan och fick gå på Silja Symphonie direkt vi checkat in.
Blev jättenöjd med hytten,  luftig och fin med dubbelsäng på åttonden våningen med utsikt över promenaden.



Solen sken från blå himmel så vi startade på vid baren på soldäck.

Dagen i Helsinki blev också lyckad förutom att det var fel på linjen när man skulle handla på kort och inte funkade Otto-automaterna heller men  å andra sidan shoppade vi inte så mycket då. :o)
Det gick i alla fall på Stockmans lounge så man kunde sippa lite rosé i solen och i saluhallen så vi kunde köpa en god räkmacka.

Samma fina väder på hemvägen så även där softade vi på soldäck några timmar innan vi käkade.

Goda middagar och skaplig underhållning i dansrestaurangen av duktiga dansare gjorde lördagskvällen lika bra som fredagskvällen.



Tyvärr var inte R så pigg på kvällarna då han har lätt att bli sjösjuk men mannen och jag höll i alla fall fanan högt!

Kommentarer

Postat av: Britt

Publicerad 2011-07-18 11:20:03

Jag älskar att åka med Finlandsbåtarna antingen till Åbo eller Helsingfors...men det hinns inte i år...men en tur till Huvudstaden blir det. En kompis har stuga i Åbo skärgård och jag brukar hälsa på henne om somrarna.

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2011-07-18 11:23:55

Jag är riktigt sugen på en kryssning, det var länge sedan nu...problem med hund- och kattvakter bara... och nu har maken bara ledigt denna vecka, sen kör han stenhårt

Kramen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TT

TT - kort och gott!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela